رییس انجمن جراحان کودکان ایران با تاکید بر اینکه از بعد علمی در جراحی کودکان از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم، گفت: با توجه به سطح علمی، وضعیت پزشکان و امکانات موجود آماده پذیرش دستیاران خارجی برای ارائه آموزش و تربیت جراحی کودکان هستیم.

آماده پذیرش دستیاران خارجی برای آموزش جراحی کودکان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر احمد خالق نژاد با بیان اینکه برای آموزش و تربیت دستیاران خارجی در رشته جراحی کودکان کشورهای فارسی زبان اولویت دارند، افزود: دستیاران کشورهای خارجی می توانند پس از طی مراحل قانونی و هماهنگی های لازم، مورد آموزش و تربیت جراحی کودکان در ایران قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کمی و کیفی جراحی کودکان در ایران بالاتر از بسیاری از کشورها است، اظهار داشت: چند سال پیش هیات جراحی کودکان اروپا در سفر به ایران و بازدید از دانشگاهها، مراکز جراحی و برنامه های آموزشی جراحی کشور، علاوه بر تایید نهایی، خواستار اعزام دستیاران کشورهای خود به صورت چرخشی به ایران برای دریافت آموزش های جراحی کودکان شدند.

آماده پذیرش دستیاران خارجی برای آموزش جراحی کودکان هستیم

ارائه خدمت ۹ مرکز فعال آموزش جراحی کودکان در کشور 

خالق نژاد با تاکید بر اینکه اکنون ۹ مرکز آموزش جراحی کودکان در کشور فعالیت دارد، گفت: از این تعداد چهار مرکز در استان تهران و بقیه در مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز و تبریز فعال هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های کشور با توجه به وضعیت موجود صلاحیت آموزش و تربیت دستیاران جراحی کودکان را دارا هستند اما برخی پزشکان تمایل به ادامه تحصیل در این رشته را ندارند، اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل عدم تمایل در برخی پزشکان برای ادامه تحصیل در این رشته، طولانی بودن زمان تحصیل بر مبنای ۱۴ سال است که سبب سخت شدن آن شده است.

این پزشک متخصص با بیان اینکه جراحان کودکان باید قبل از اخذ مدرک این رشته جراحی بزرگسالان را طی کرده و مدرک آن را دریافت کنند، تصریح کرد: وابسته بودن فعالیت جراحی کودکان به دیگر تخصص ها از قبیل دارا بودن پزشک متخصص بیهوشی کودکان، بخش مراقبت های ویژه کودکان و نوزدان از دیگر دلایل عدم تمایل به ادامه تحصیل برخی پزشکان در رشته جراحی کودکان است.

رییس انجمن جراحان کودکان ایران با تاکید بر اینکه مراکز آموزشی کشور تاییدیه های لازم در رشته های یادشده را دارا هستند، گفت: اکنون در بسیاری از شهرها از جمله اردبیل، شهرکرد، کاشان، بابل، ساری، گرگان، کرمانشاه، یاسوج، بوشهر، قم، اراک، قزوین، زنجان، البرز جراحان کودکان فعال هستند و فوریت های جراحی کودکان را به انجام می رسانند و مشکلی وجود ندارد، اما تا رسیدن به استاندارد واقعی فاصله داشته و کافی نیست و با توجه به برنامه ریزی های به انجام رسیده تا چند سال آینده به حد استاندارد واقعی خواهد رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.