جلیل شعبانی تهیه کننده فیلم سینمایی «منصور» از روند تهیه و تولید این اثر گفت.

«منصور» از لزوم خودباوری در جامعه می‌گوید/ قهرمانان دفاع مقدس را بشناسیم

به گزارش قدس آنلاین، جلیل شعبانی تهیه کننده فیلم سینمایی منصور به کارگردانی سیاوش سرمدی که این روزها در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است عنوان کرد: سیاوش سرمدی کارگردان فیلم تحقیقات مفصلی درباره زندگی شهید ستاری انجام داده بود و پیش از این یک فیلم مستند در مورد او کارگردانی کرده بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «قسم» افزود: فیلم مستند ارایه شده و متن های تحقیقاتی سرمدی بسیار خوب بود تمام اجزا و زوایای زندگی شهید ستاری در این اثر بررسی شده و با توجه به مسائل دوران جنگ و زندگی این شهید ساخته شده یود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سو تفاهم» اظهار کرد: پس از بررسی های اولیه با آقای حسنی مدیر عامل اوج صحبت شد و جلساتی گذاشتیم و تصمیم گرفتیم تا اگر این فیلم مستند پتانسیل تبدیل به یک فیلم سینمایی داستانی را دارد نگارش متن آن را انجام دهیم تا مخاطب بیشتری با روحیات و زندگی شهید ستاری آشنا شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «روایت های ناتمام» ادامه داد: احساس کردیم سرگذشت این شهید متفاوت با فرماندهان دیگر است و مسایل پیرامون دوران زندگی اش به مسایل امروز جامعه نزدیک است مسایلی از قبیل اعتقاد بعضی افراد که بر این باورند ما هنوز اینقدر توانایی نداریم تا به خودکفایی برسیم و هنوز در این زمینه به خودباوری نرسیده اند.

این تهیه کننده سینما مطرح کرد: خودباوری مساله ای بود که ماجرای زندگی شهید ستاری را در دوران دفاع مقدس شکل می‌داد و ما تصمیم گرفتیم تا فیلمنامه‌ای داستانی با توجه به این موضوع به نگارش دربیاید.

دستیار اول کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» درباره روند نگارش فیلمنامه «منصور» اظهار کرد: فیلمنامه نویسان متعددی را دعوت کردیم و مشورت‌های زیادی انجام شد تا سیاوش سرمدی نوشتن متن را شروع کرد.

برنامه ریز فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک» با اشاره به محتوای فیلم بیان کرد: اصولا کاری که منطبق با واقعیت باشد مخصوصا ژانر دفاع مقدس که تاریخ معاصر محسوب می‌شود خیلی مدعی دارد و نمی‌توان خیلی پیچ و تاب دراماتیک به آن داد چرا که آدم هایی وجود دارند که از همرزمان این فرماندهان بودند و در قید حیات هستند و نقطه نظراتی دارند که نمی‌توان کار را با تخیل کار پیش برد و مجبوریم با واقعیت جلو برویم و این کار را سخت می کند.

جلیل شعبانی در پایان گفت: به هرحال ما موظفیم و رسالت مان ایجاب می‌کند که برای کسانی که جان شان را برای ما و میهن شان فدا کردند فیلم بسازیم و آنها به نسل های بعد معرفی کنیم.

منبع:صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.