مدیر شعبه کارگزاری بورس تربت‌ حیدریه گفت: هفته گذشته مجموع معاملات زعفران بر روی ۱۰ نماد نگین و ۲ نماد پوشال، پنج هزار و ۷۶۴ کیلو و ۸۲۸ گرم به ارزش ۱۸۰ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان بوده‌ است.

بیش از ۵.۵ تن زعفران در بورس معامله شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد زبان‌ران افزود: بیشترین این معاملات در بین نماد زعفران نگین، مربوط به زعفران نگین طلای سرخ به وزن ۲ تن و ۴۹۲ کیلو و ۳۲۹ گرم به ارزش۸۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و کمترین آن مربوط به زعفران نوین به وزن ۱۲ کیلو و ۸۰۷ گرم به ارزش ۳۸۶ میلیون تومان بوده‌است.

وی ادامه داد: در این مدت در بخش معاملات ۲ نماد پوشال نیز در مجموع ۴۲ کیلو و ۱۲۹ گرم زعفران به ارزش ۹۱۹ میلیون تومان معامله شد.

مدیر شعبه کارگزاری بورس تربت‌ حیدریه گفت: هم اکنون زعفران ایران در قالب ۱۰ برند زعفران نگین و ۲ برند پوشال زعفران در بورس عرضه می‌شود.

زبان‌ران ادامه داد: برندهای زرین و طلای سرخ تربت‌حیدریه، روستا، زعفران نوین، زعفران سحرخیز و بهرامن مشهد، ملل و نگین بیرجند و قاینات و وحدت تربت‌جام از برندهای زعفران نگین و برندهای طلای سرخ و سحرخیز مشهد نیز از برندهای پوشال زعفران هستند.

معاملات زعفران در قالب بورس کالا در تربت حیدریه از سال ۱۳۹۲ راه اندازی شد و هم اکنون هفت شعبه کارگزاری بورس در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.