رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از لغو تحریم‌ها و استیفای حقوق ملت استقبال می‌کنیم، گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم‌ها بسته شده است.

بودجه ۱۴۰۱ با فرض تداوم تحریم‌ها بسته شده است

به گزارش قدس آنلاین، «سید مسعود میرکاظمی» در نشست هم‌اندیشی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه اظهار داشت: بودجه سال آینده بر مبنای سند آمایش تدوین شده است، از این رو ظرفیت‌های داخلی هر استان تا سطح شهرستان تعیین و سهم هر یک از این  مناطق در رشد اقتصادی استان و کشور مشخص شده است.  

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: اولویت دولت سیزدهم افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه است و در این راستا در برنامه‌های این سازمان شهرهای مرزی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: از لغو تحریم‌ها و استیفای حقوق ملت استقبال می‌کنیم.

معاون رییس‌جمهوری تصریح‌کرد: اگر در کشور تورم کنترل و فضای کار برای مردم فراهم شود، به‌طور قطع گره‌های اقتصادی باز خواهند شد.

وزیر امور خارجه نیز در این نشست گفت: فقط در ۱۰۰ روزه نخست دولت سیزدهم با مبنا قرار گرفتن سیاست همسایگی اتفاقات خوبی افتاده و شاهد امضای قرارداد مهم گازی بودیم.

 وی با بیان اینکه اقتصاد یکی از مأموریت‌های ویژه وزارت خارجه است، افزود: در قالب همکاری‌های منطقه‌ای و پیمان‌های مختلف درصدد تسهیل تجارت و افزایش صادرات ایران هستیم.

امیرعبداللهیان افزود: با حسن نیت و جدیت وارد مذاکرات شده‌ایم، اما به شرط آنکه نتیجه، لغو عملی همه تحریم‌ها باشد.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.