معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش ۴۰ درصدی شناسایی بیماران ایدز در کشور نسبت به سنوات گذشته خبر داد.

افزایش ۴۰ درصدی شناسایی بیماران ایدز در ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کمال حیدری در وبینار روز جهانی ایدز گفت: ۱۵ هزار و ۷۹۹ نفر از افراد شناسایی شده تحت مراقبت و درمان هستند که ۱۴ هزار نفرشان پاسخ مناسب دریافت کرده اند.

معاون بهداشت آمار جهانی ایدز را چنین توضیح داد: از ۳۷.۷ میلیون نفر جمعیت درگیر ایدز در سال ۲۰۲۰ متاسفانه ۷۰۰ هزار نفر فوت می‌کنند و شاهد افزایش ۲۱ درصدی جمعیت درگیر خواهیم بود.

حیدری گفت: در منطقه مدیترانه شرقی (EMRO) که ایران جزء این منطقه است، ۴۲۰ هزار مبتلا به ایدز وجود دارد، تشخیص بیماری ۴۴ درصد و فوتی نیز ۵۰ درصد رشد داشته است.

او با اشاره به اینکه میزان شناسایی این بیماران در ایران نسبت به سنوات گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است، افزود: استراتژی برنامه پنجم ملی کنترل عفونت اچ آی وی در کشور بدنبال انقلاب کیفیت با تمرکز بر پیشگیری و تشخیص بیماری می‌باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: برای این رسیدن به این منظور ۵ هدف نهایی، ۱۲ هدف بینابینی، ۱۲ استراتژی و ۲۵۹ هدف اختصاصی معین شده است.

وی بر سرمایه گذاری در زیرساخت ها، انجام مشاوره و آزمایش تشخیصی، مراقبت درمانی و توانمندشدن مبتلایان تاکید کرد و گفت: تاکنون به اهداف خوبی در کنترل این بیماری دست یافته ایم و امیدواریم باتوجه به اینکه شناسایی بیماری ایدز پیچیده‌تر از سایر بیماری هاست، با تلاش همکاران به تمام اهداف تبیین شده برسیم.

حیدری گفت: در کمپینی که در فاصله ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تدارک دیده شده جای خوشبختی است که با همت همکاران عزیز بیش از ۶۰ هزار تست انجام گرفته و امیدوارم در این ماه به اهداف از پیش تعیین شده (تشخیص بیشتر بیماری) برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.