نایب رئیس کمیسیون امور داخلی با بیان اینکه ریزش سرمایه مردم در بورس حق‌الناس است از بازدید سرزده نمایندگان از بازار سرمایه خبر داد و گفت: با آنکه تحقیق و تفحص از بورس تصویب شده ولی نظارت مجلس از بازار سرمایه گسترده‌تر خواهد شد.

 نظارت مجلس بر بازار سرمایه فراتر از تفحص خواهد بود/ نمایندگان به‌دنبال بازدید سرزده از بورس

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  اظهار داشت: سرمایه مردم در بورس حق‌الناس است و متأسفانه دولت فعلی و سابق توجهی به بورس نداشته و برنامه جدی برای احیای آن ندارد.

وی افزود: ریزش سرمایه مردم در بورس حق‌الناس است که نباید به آن بی‌توجهی شود و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: بخشی از مشکلات بورس، مدیریتی است و بخش دیگری به تصمیمات جدی دولت بازمی‌گردد؛ دولت حق ندارد خودش و یا شرکت‌های وابسته به آن از بورس به عنوان صندوق ذخیره نگاه کرده و از آن برای حل مسائل و مشکلات خود برداشت کند.

آصفری گفت: قیمت گذاری عرضه‌های اولیه در بورس اشتباه بوده و نقش دلالان در آن پررنگ بوده و قیمت‌ها به هیچ عنوان واقعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه مجلس هیاتی را برای تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین کرده و قرار است به صورت جدی بورس ورود کنیم، به نظر می‌رسد برخورد با کسانی که از ابتدا با قیمت‌گذاری‌های غیرواقعی موجب ضرر و زیان مردم شده‌اند لازم است و آنها بایستی پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس بنا دارند علاوه بر بازدیدهای هیات تحقیق و تفحص از بورس، به صورت سرزده از سازمان بورس و بخش‌های زیر مجموعه آن بازدید کنند؛ نمایندگان مجلس منتظر اقدامات هیات تحقیق و تفحص از بورس برای اصلاح امورات بازار سرمایه نمی‌مانند؛ چراکه مجلس بنای نظارت گسترده بر بورس را دارد.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.