نویسنده کتاب «پرسش و پاسخ های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را تلاشی ارجمند برای آشنایی و ریشه دواندن معارف اهل بیت(ع) در دل و جان مخاطبان شامل جوانان و نوجوانان و همچنین بزرگسالان در شهرها و روستاهای سراسر کشور دانست.

تلاشی ارجمند برای ریشه دواندن معارف اهل بیت(ع) در دل و جان مردم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رحیم کارگر که کتاب «پرسش و پاسخ های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» از وی به عنوان یکی از منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی نوجوان معرفی شده، درباره این اثر گفت: این کتاب بخشی از یک مجموعه سه جلدی است که یکی از آن به موضوع «مهدویت پیش از ظهور» دیگری به «مهدویت هنگام ظهور» و جلد سوم که این کتاب را شامل می‌شود به موضوع «مهدویت و دوران ظهور» می‌پردازد. در واقع این کتاب دو هدف بسیار مهم و اصلی را دنبال می کند اولین این که معارف مهدویت و موضوعات مرتبط با امام زمان، فرهنگ انتظار و به خصوص موضوعات مرتبط با عصر ظهور با زبانی ساده، گویا، علمی، متقن و معتبر به دست مخاطبان برسد

وی افزود: هدف دوم این کتاب موضوع پاسخ به سوالات بود؛ چرا که اغلب جوانان ما و بخصوص دانشجویان، سوالات و شبهات بسیاری در حوزه مهدویت داشته اند. این شبهات غالباً در فضای مجازی و از طریق گروه‌های مخالف به خصوص گروه‌های وهابی علیه مهدویت گسترش پیدا کرده و ذهن برخی از جوانان ما را نیز درگیر به خود کرده بود. بر این اساس این کتاب در مقام پاسخگویی به این سوالات و شبهات برآمده و به یقین می‌توانم بگویم که در حوزه مهدویت هیچ سوال و هیچ شبهه و هیچ اشکالی نیست که پاسخ روشن، متقن و درستی برای آن وجود نداشته باشد. خوانش این کتاب باعث می‌شود جوانان به ضعف و سستی و پوچی این شبهات و شبهه پراکنی ها بیشتر آگاه شوند.

این نویسنده درباره بخش‌های مختلف این کتاب نیز توضیح داد: به دلیل حجم بالای مطالب موجود در این مبحث، عمده به صورت فشرده و در حدود ۲۴ سوال ارائه شده، اما به طور کلی این کتاب دارای سه بخش اصلی است؛ یک بخش مربوط به حین ظهور و نشانه های دوران آخر زمان و مسائلی که پیش از ظهور امام زمان رخ می دهد؛ بخش دیگر آن مربوط به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) و عصر و بخش سوم بحث ملاقات و ارتباط با امام زمان است.

حجت الاسلام کارگر درباره بخش سوم این کتاب توضیح داد: از آنجا سوالات و شبهات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و مطالب بسیاری درباره امکان ارتباط با امام زمان(عج) مطرح شده است، این کتاب به پاسخگویی به این سوالات پرداخته و دعاها و راه‌های مطرح شده برای ارتباط، احادیث مطرح شده در این حوزه و همچنین برخی داستان‌هایی که به نظر معتبر را بررسی کرده تا بتواند بخشی از نیازهای معرفتی مردم به خصوص جوانان و همچنین نوجوانان برطرف شود.

وی با اشاره به خلاءهای موجود در ارتباط میان نویسنده و مخاطب در حوزه مهدویت گفت: من سال‌های زیادی در حوزه تحقیق و پژوهش در فعالیت می‌کنم و حدود ۴۰ کتاب منتشر کرده‌ام که ۱۲ اثر آن در حوزه مهدویت بوده است. مخاطبان من از اقشار و سنین مختلف بوده‌اند؛ اعم از جوانان و نوجوانان، استادان دانشگاه، دانشجویان و عموم مردم. در واقع همواره تلاش کرده‌ام که برای اقشار مختلف مردم بنویسم، اما در این بیست سالی که به طور خاص در حوزه مهدویت کار می‌کنم باید بگویم که دسترسی مخاطبان ما به کتاب‌های حوزه مهدویت کم و بسیار محدود بوده است و معتقدم که ارتباط بین نویسنده، ناشر، توزیع کنندگان و مخاطبان در حوزه مهدویت باید تقویت شود.

این نویسنده افزود: اما برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی طلایی برای ایجاد ارتباط بهتر میان نویسنده و مخاطب ایجاد کرده است. این کار ارزشمند دارای اجر و ثوابی عظیم است که نهاد کتابخانه‌ها به عنوان برگزار کننده در ثواب آن شریک است. چراکه این حرکت باعث می‌شود تا طیف گسترده‌ای از مخاطبان شامل جوانان و نوجوانان و بزرگسالان در شهرها و روستاهای دور افتاده در سراسر کشور انگیزه پیدا کنند که در این جشنواره شرکت کنند و معارف رضوی و مهدوی در دل و جانشان ریشه بدواند. بر این اساس از هر منظری که به این حرکت نگاه کنید کاری ستودنی و ارزشمند است.

رحیم کارگر گفت: از برگزارکنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی کمال تقدیر و تشکر را دارم چرا که برگزاری این رویداد عظیم فرهنگی باعث شده مخاطبان تشنه معارف ناب دینی جوانان و نوجوانان علاقمند و عموم مردمی که به دنبال حقایق و معارف والای دینی هستند بتوانند با برخی از این کتب و منابع آشنا شوند و در واقع عطش درونی خود بر دانستن مفاهیم والای دینی برطرف کنند. ضمن اینکه این تلاش ارجمند یک نورانیت خاصی دارد که این نورانیت باعث می‌شود همه کتابداران، مراجعان و شرکت کنندگان در این جشنواره از این نورانیت بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.