رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری تصریح کرد: عراق زیر بار موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد رفت.

 عراق زیر بار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌رود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمد حسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری بعد از ظهر دوشنبه در نخستین جلسه کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در دولت سیزدهم که در ساختمان کوثر مجموعه ریاست‌جمهوری برگزار شد با تاکید بر لزوم مقابله با روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی اظهار کرد: متأسفانه یکی از مسائلی که همواره مطرح شده‌ و به ویژه رهبری بر آن بسیار تاکید فرمودند موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل است که ایشان رسماً این مسأله را تحریم و اعلام کردند که عادی سازی روابط با این رژیم جرم، حرام شرعی و خیانت به امت مسلمان است.
وی با اشاره به حمایت مسئولان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس جمهوری از موضوع تحریم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه شاهدیم که زمزمه این عادی سازی بعد از ضعف و زبونی که به ویژه طی یکی دو سال اخیر در رژیم صهیونسیتی به وجود آمد و همچنین اقدامات و دفاع‌های بسیار مقتدرانه‌ای که مقاومت فلسطین به ویژه در غزه در برابر حملات جنایتکارانه این رژیم از خود نشان دادند تا یکی دو ماه اخیر که باز هم رشادت‌های جدیدی نشان دادند و برق شمشیرشان توانست آن ها را ۱۰ روز به پناهگاه‌ها بفرستد، همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: شاهد بودیم که رژیم هایی از جمله امارات و بحرین ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار کردند. متأسفانه امروز هم شاهدیم موضوع عادی سازی زمزمه می‌شود و اخیراً کشور مراکش وزیر دفاع رژیم صهیونسیتی را در کشور خود پذیرفته و ارتباطاتی با این رژیم برقرار کرده است. 

اختری با بیان اینکه «امروز همچنین زمزمه‌هایی درباره کشورهای دیگری از جمله الجزایر و عراق مطرح شده است»، تصریح کرد: عراق نمی‌تواند و زیر بار این موضوع نخواهد رفت؛ چراکه هم گروه‌های فعال عراقی اجازه نمی‌دهند و هم مرجعیت عالی شیعه حضرت آیت سیستانی رسماً این موضوع را حرام اعلام کرده‌اند و در عراق کسی جرأت چنین کاری را به خود نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا، انگلیس و کشورهای عربی و به ویژه کشورهای مرتجع از جمله رژیم آل سعود کشورهای دیگر را تشویق می‌کنند تا این عادی سازی را رواج دهند، گفت: برخی فکر می‌کنند که شاید بتوانند با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، آن‌ها را نجات دهند و مقاومت مردم غیور مسلمان فلسطین را بشکنند اما این اتفاق نخواهد افتاد و این عادی سازی ها نمی‌تواند دردی را از رژیم صهیونسیتی دوا کند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری ادامه داد: در گذشته نیز شاهد بودیم که روابط رژیم صهیونسیتی با مصر و اردن نتوانست سودی را برای آنها داشته باشد و رژیم صهیونسیتی حتی نتوانستند از این ارتباطات استفاده‌ای بکند و امروز مشاهده می‌کنیم که وقتی هیئت ها و توریست‌هایی از رژیم صهیونسیتی به مصر می‌روند در یک حفاظت شدید امنیتی قرار می‌گیرند.

اختری تاکید کرد: لازم است که هم به عنوان نظام جمهوری اسلامی و هم به عنوان امت مسلمان و هم به‌عنوان سازمانهای مردم نهاد حامی فلسطین و این کمیته تلاش کنیم که از این روند عادی سازی به میزانی که می‌توانیم جلوگیری کنیم و از مقاومت فلسطینیان پشتیبانی و حمایت کنیم. طی چند روز قبل نیز در اجلاسی که درباره حمایت از قدس در استانبول برگزار شد، نمایندگان ایران اعلام کردند که به حمایت‌های خود از مقاومت مردم فلسطین ادامه خواهند داد؛ این حمایت‌ها می‌تواند در آینده نابودی رژیم اشغالگر قدس را نزدیک کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه امروز هم جنایات رژیم اسرائیل و هم مقاومت غیورانه ادامه دارد و ما باید از آنها حمایت کنیم، خاطر نشان کرد: اخیراً سران جریان فتح از جمله محمود عباس هم اعلام کرده می‌خواهیم در توافقاتی که با رژیم اشغالگر بوده تجدید نظر کنیم چراکه آنها حتی قطعنامه‌های سازمان ملل را هم زیر پا گذاشته‌اند و اشغالگری ها و شهرک سازی های یهودی نشین ادامه دارد و اینها بر خلاف قطعنامه‌های بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه که با حضور نمایندگانی از برخی دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های امور خارجه و بهداشت، بنیاد شهید و هلال احمر برگزار شد، گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده توسط این دستگاه‌ها در زمینه حمایت از مردم فلسطین ارایه شد.
بر اساس اظهارات رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های امور خارجه، بهداشت، علوم و اطلاعات و همچنین بنیاد شهید، جمعیت هلال احمر و نیروی قدس سپاه پاسداران در این زمینه عضویت دارند.

این کمیته موظف است حداقل دو مرتبه در سال جلسات رسمی خود را برگزار نموده و گزارشی از عملکرد اعضای خود را برای رئیس جمهوری و ریاست مجلس ارسال نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.