در میان پشت کردن برخی دولت‌های عربی سازشکار به آرمان فلسطین و تنها گذاشتن این ملت مظلوم در چنگال صهیونیست‌های بی‌رحم، مردم مقاوم این خطه اما بیکار ننشسته و با انجام عملیات‌های شهادت‌طلبانه پی‌درپی این جمله را جار می‌زنند که فلسطین و مقاومت همچنان زنده و بالنده است.

 صهیونیست‌ها زیر منگنه مقاومت

بر این اساس روز گذشته برای سومین بار در دو هفته اخیر شاهد انجام عملیات استشهادی علیه متجاوزان در سرزمین‌های اشغالی بودیم. در جریان این عملیات، یک نوجوان ۱۵ساله فلسطینی با نام «محمد نضال یونس» به وسیله خودرو خود، یکی از نظامیان صهیونیست را در نزدیکی «طولکرم» در کرانه باختری زیرگرفت. وضعیت این نظامی که به بیمارستان منتقل شده وخیم گزارش شده است. مجری این عملیات با شلیک نظامیان به شهادت رسیده است.

این دومین اقدام استشهادی در فلسطین اشغالی در هفته جاری است. نیروهای اشغالگر صهیونیستی روز شنبه نیز از فاصله بسیار نزدیک به یک جوان فلسطینی در منطقه باب العمود در شهر قدس اشغالی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد. آن‌ها ادعا کردند وی با سلاح سرد به یک شهرک‌نشین حمله کرده است. ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اما یک پلیس را نشان می‌دهد که چند بار از فاصله بسیار نزدیک به محمد سلیمه شلیک می‌کند در حالی که وی بر زمین افتاده است. این حرکت غیرانسانی حتی صدای نهادهای بین‌المللی را هم درآورد تا جایی که دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای تیراندازی صهیونیست‌ها به یک جوان فلسطینی در قدس اشغالی و به شهادت رساندن او را «اعدام خارج از چارچوب قانونی» خواند.

این تحولات در حالی است که ابتدای ماه جاری (آذرماه) نیز عملیات استشهادی «فادی ابوشخیدم» در قدس منجر به کشته و زخمی شدن پنج صهیونیست شد. روند عملیات شهادت‌طلبانه علیه اشغالگران اسرائیلی در ماه جاری به‌ویژه در کرانه غربی و قدس اشغالی افزایش داشته و به شهادت چهار فلسطینی و کشته شدن یک شهرک‌نشین و زخمی شدن ۲۷ نفر دیگر با سطوح مختلف منجر شده است. به نظر می‌رسد ملت فلسطین برخلاف ذلت کشورهای عربی و دویدن نظام‌های واپس‌گرای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تلاش محور آمریکا و اسرائیل برای حذف مسئله فلسطین از حافظه فلسطینیان،عرب‌ها و مسلمانان، هر روز پایبندی خود را به آرمان‌های خود و قدس اعلام می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.