رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی می‌تواند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نقش‌آفرین باشد.

ضرورت نقش‌آفرینی دانشجوی تراز انقلاب اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی

به گزارش قدس آنلاین،دکتر مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت روز دانشجو،  ضمن تبریک این روز  به تمامی دانشجویان کشور اظهار کرد: امیدوارم همه دانشجویان به تأسی از شهدای این روز عزیز بتوانند در عرصه‌های علمی و اخلاقی گام بردارند، نماد دانشجوی تراز انقلاب اسلامی باشند و بتوانند اهدافی که اساس آن در انقلاب اسلامی نمود و بروز پیدا کرده به‌ویژه عدالت‌طلبی و عدالت‌خواهی را محقق کنند.

تربیت دانشجوی مؤمن و متدین

رجوعی با بیان اینکه این دانشگاه به‌طور رسمی از سال ۱۳۷۸ به جذب دانشجو اقدام کرده است، گفت: فلسفه تأسیس این دانشگاه از دیدگاه تولیت فقید آستان قدس رضوی نخست تأمین نیازهای انسانی آستان قدس رضوی و دوم تأمین نیازهای علمی کشور است؛ این دانشگاه به‌واسطه اتصال و تعلق به بارگاه حضرت رضا(ع) و آستان قدس رضوی، به دنبال تربیت دانشجویان مؤمن، متدین و متعهد به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و تلاش دارد در عرصه‌های علمی، پژوهشی و اخلاقی  دانشجویانی را تربیت کند که نیازمندی‌های جامعه اسلامی را تأمین کنند.

به گفته این مقام مسئول، همان‌گونه که در دین مبین اسلام بر توسعه علم نافع تأکید شده است، یکی از رویکردهای دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) ترویج و توسعه علم نافع است؛ علم نافع علمی است که نیازهای جامعه اسلامی را برطرف کند؛ یکی از نیازهای ما در نظام اسلامی گسترش شبکه اعتاب مقدسه است که تقریباً می‌توان گفت مدیریت اعتاب مقدسه مغفول واقع شده است.

گام‌های مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی

وی گفت: طی ۴ سال گذشته توسعه رویکردهای همکارهای علمی و بین‌المللی ما باعث شده که بتوانیم هم در عرصه فعالیت‌های علمی بین‌المللی گام‌های مثبتی برداریم و هم بتوانیم میزبان دانشجویان بیشتری از کشورهای مختلف باشیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: در حال حاضر تعداد ۱۵۰۰ دانشجو از ۶ کشور اسلامی سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، نیجریه و یمن در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تا پایان سال جاری دانشجویان دو کشور لبنان و آذربایجان نیز به این جمع اضافه می‌شوند و طی افق سه‌ساله پذیرش دانشجو از کشورهای اسلامی را به ۱۰ کشور افزایش خواهیم داد. و البته شایان ذکر است که دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در جمع ۵ دانشگاه برتر کشور از لحاظ جذب دانشجوی خارجی است.

وی افزود: در دوره‌ای که بسیاری از دانشگاه‌ها در شرایط حاضر با مسئله کمبود دانشجو و سایر مسائل مواجه هستند دانشگاه امام رضا(ع) توانسته است به یک نام معتبر علمی و اسلامی در بین خانواده‌ها شناخته شود که استقبال گسترده داوطلبان کنکور از دانشگاه امام رضا(ع) مؤید این مطلب است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین این توفیق را داشتیم در حوزه‌های نشر و پژوهش با مشارکت دانشجویان بتوانیم پایان‌نامه‌های تقاضامحور که مورد نیاز آستان قدس رضوی و سایر مراکز در شهر، استان و سطح کشور است را به انجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه امام رضا(ع) در حال حاضر پذیرای حدود ۴۰ تشکل دانشجویی است که در حوزه انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و بسیج دانشجویی به تفکیک دو واحد خواهران و برادران فعالیت می‌کند؛ دانشگاه تلاش می‌کند تمام امکانات لازم برای ارتقا مهارت‌های دانشجویان را در کنار ارتقا مهارت‌های علمی آنان فراهم آورد و تلاش کرده‌ایم زیرساخت‌های لازم را برای به فعلیت درآوردن استعدادهای علمی دانشجویان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم.

رجوعی در ادامه  مرکز نوآوری دانشگاه را از اتفاقات بسیار خوب این دانشگاه طی دو سال گذشته دانست و گفت: در حال حاضر ۲۴ گروه نوآوری در این مرکز مشغول به فعالیت هستند و محصولات دانش‌بنیان را پایه‌گذاری می‌کنند، این گروه‌ها توسط مراکز شتاب‌دهی مورد حمایت معنوی قرار می‌گیرند و می‌توانند در نهایت تبدیل به شرکت‌های دانش‌بنیانی شوند که در تولید ثروت و رفع نیازهای جامعه نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.