کارگردان سریال «موج اول» همزمان با آغاز پخش آن از شبکه سوم سیما از سختی‌های ساخت این سریال که محور اصلی آن کروناست سخن گفت.

 چالش سخت کرونا در سریال

به گزارش قدس آنلاین، سیدامیر سجاد حسینی کارگردان سریال «موج اول» درباره جزئیات این مجموعه که با پایان «سرجوخه» و از شب گذشته روی آنتن شبکه سه رفته است بیان کرد: «موج اول» تنها سریال جدی است که به کرونا می‌پردازد و فضای قصه گویی هم دارد که به نوعی کرونا را محور یک مبارزه سخت قرار داده است.

وی درباره جزییاتی از این سریال توضیح داد: در این مجموعه گروهی با کرونا مبارزه می‌کنند که در راس آنها مهدی فخیم‌زاده نقش دکتر جهان را بازی می‌کند که متخصص بیماری‌های عفونی است و هدایت تیم درمان را بر عهده دارد.

حسینی با اشاره به لوکیشن این سریال تصریح کرد: در این سریال مبارزه با کرونا به مثابه مبارزه در زمان جنگ دیده شده است، اینجا برای کرونا بیمارستان صحرایی برپا می‌شود چون برخی مناطق محروم هستند که از بیمارستان محرومند، دکتر جهان هم از این بیمارستان‌ها در جنگ زیاد راه اندازی کرده است.

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال

وی درباره یکی از نقش‌های اصلی این سریال عنوان کرد: شخصیتی به نام ابراهیم به عنوان بانی اصلی این پروژه‌های بیمارستانی است که نقش وی را محسن قصابیان بازی می‌کند که این روزها نقش منصور ستاری را در فیلم سینمایی «منصور» بر پرده سینماها دارد.

این کارگردان درباره بازی قصابیان در این سریال عنوان کرد: من تیزر «منصور» را دیده بودم و به دلیل جنس بازی رئالش از او برای بازی در این سریال دعوت کردم. اینجا هم او نقش فردی کاریزماتیک را بر عهده دارد و جهادی عمل می‌کند و برخلاف کاراکتر منصور که دیسیپلین دارد خاکی‌تر است و نوع طراحی لباسش هم متفاوت است. البته انتخاب بازیگران گروهی بود و کاملاً تیمی انتخاب شدند.

بازیگر «منصور» شخص بانفوذ «موج اول» است/ چالش سخت کرونا در سریال

حسینی درباره سختی‌ها و چالش‌های کارگردانی این سریال نیز عنوان کرد: ما برای این سریال یک بیمارستان صحرایی داشتیم که دکور آن به صورت کامل در بوستان ولایت برپا شد، هزینه‌های تخت بیمارستان و امکانات جانبی را هم به نوعی داشتیم و باعث شد این کار از یک سریال عادی تلویزیونی فراتر برود.

وی درباره تشابه و تفاوت این سریال با دیگر آثار پزشکی مثل سریال «پرستاران» عنوان کرد: شاید چند سکانس سریال پزشکی باشد اما بیشتر به روابط انسانی می‌پردازد. گاهی هم قیاس‌هایی بین کرونا در این دوران و زمان جنگ می‌شود و آدم‌هایی که دوران جنگ بودند و نسل جدیدی که به مبارزه برخاسته‌اند در این اثر دیده می‌شوند. استعاره‌ای هم از آن زمان گرفتیم و فخیم‌زاده دیالوگی دارد که می‌گوید که این جنگ یعنی کرونا از جنگ هشت ساله بیرحم‌تر است.

کارگردان «موج اول» با اشاره به الگوی قهرمان و ضدقهرمان در این سریال بیان کرد: گروهی این بیمارستان صحرایی را برپا می‌کنند و گروهی مانع آن‌ها می‌شوند که مسئولیت آن‌ها با کوروش سلیمانی است و این بار با یک نقش متفاوت دیده می‌شود.

وی درباره مدت زمان فیلمبرداری نیز عنوان کرد: سه ماه فیلمبرداری سریال طول کشید چون پروژه را تک دوربین گرفتیم. من با حساسیت‌هایی که کار سینمایی دارد این پروژه را ساختم و البته قائل به کم اهمیت تر بودن تلویزیون نسبت به سینما نیستم. از طرفی مدیران شبکه سه نیز تاکید داشتند که پروژه با کیفیت ساخته شود. با این حال گاهی خود هم صنفی‌های ما سریال را کم ارزش تر تلقی می‌کنند و نگاه بساز و بفروش دارند که من این نگاه را قبول ندارم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.