معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه همه برای حمایت از تولید و رفع موانع مسئول هستیم، گفت: قوه قضائیه در کنار دولت به دنبال کمک برای رفع موانع تولید است.

قوه قضائیه برای رفع موانع تولید کنار دولت است

به گزارش قدس آنلاین، سعید عمرانی امروز  در حاشیه بازدید از انبارهای کالاهای تجاری و متروکه منطقه ویژه اقتصادی سهلان در آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: همه ما مسئول هستیم تا برای کمک به تولید موانعی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید داشتند، رفع کنیم.

وی با اشاره به وجود ماشین آلات صنعتی و خودروهای سنگین در گمرکات کشور، اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای ترخیص این ماشین آلات استفاده شود چرا که ترخیص هرچه سریع‌تر این ماشین آلات می‌تواند موجب اشتغال زایی برای تعدادی از افراد شود.

عمرانی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده خودروهای سنگین وارداتی موجود در انبارهای گمرک با طی مسیرهای قانونی وارد شده است، اما به دلیل برخی اشکالات به خصوص گرفتن کد ساتنا ترخیص نشده‌اند، باید بانک مرکزی هر چه سریع‌تر با تخصیص کدها مسیر ورود خودروها به ناوگان حمل و نقل را تسهیل کند.

وی یادآور شد: تقویت ناوگان حمل و نقل و ترابری کشور یکی از نیازهای اساسی بوده و باید راهکارهایی مناسب برای رفع مشکلات و موانع ارائه شود.

عمرانی اظهار داشت: برای رفع مشکلات و موانع باید با رویکرد متناسب به دنبال حمایت از تولید و ایجاد اشتغال تلاش کرده و راهکارهای مناسبی ارائه شود، اما متأسفانه نوع برخوردها و برخی مقررات موجب بروز مشکلاتی در حوزه ماشین آلات و خودروهای سنگین شده است و باعث ترخیص نشدن آنها می‌شود، در صورتی که ترخیص این ادوات برای رونق تولید و ایجاد اشتغال مؤثر است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید و اشتغال، ادامه داد: به جای مانع تراشی با بهره مندی از ظرفیت‌های قانونی باید به دنبال ارائه راهکارهای متناسب برای رفع موانع باشیم.

عمرانی اضافه کرد: امروز هر سنگری که در حوزه اقتصادی وجود دارد، می‌شود فتح کرد و برای رسیدن به این هدف باید قاطعانه تلاش کرد و به سمت جلو پیش رفت.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.