امام جمعه مشهد گفت: حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ نشان داد دانشجو در خط مقدم استکبارستیزی و آمریکا ستیزی قرار دارد.

 دانشجو در خط مقدم آمریکاستیزی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در نشستی با عنوان "دانشجو، مبارزه، خدمت" به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: جنبش دانشجویی در کشور از شهادت سه دانشجویی که در پای معاون رییس جمهوری وقت آمریکا در تهران طی سال ۳۲ قربانی شدند آغاز شد.
وی ادامه داد: این حوادث پس از کودتای آمریکایی شاه علیه دولت مصدق و تسلط شاه مزدور آمریکا بر کشور رخ داد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به عنوان این همایش گفت: مبارزه و خدمت از یکدیگر جداشدنی نیست و طی ۲۵ سال بعد از حادثه ۱۶ آذر جریان داشته است و سپس این مبارزه از دانشگاه به حوزه منتقل شد و حضرت امام خمینی(ره) این ۲ جریان را برای مبارزه یکپارچه کرد.
علم الهدی افزود: این مبارزات به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد و در ابتدا این مبارزه با شاه به عنوان یکی از مظاهر استکبار در کشور بود اما امروز این مبارزه با دیگر ابعاد نفوذ و سلطه آمریکا بر کشور شکل گرفته است. 

وی ادامه داد: امروز ما در جریان پیروزمند مقابله با استکبار هستیم در حالی که آمریکا از همه قدرت خود در این مدت استفاده کرد و شکست خورد.

امام جمعه مشهد گفت: امروز برای آمریکا هیچ ظرفیتی نمانده جز تحریم اقتصادی  و مستأصل سازی سفره و معیشت مردم و این رفتار آمریکا نشان داد جریان سلطه در  انتهای دوران تسلط خود قرار دارد.

علم الهدی افزود: الان جنگ، اقتصادی است و فعالیتها با هدف خدمت به معیشت مردم انجام می شود و نقطه مبارزه و خدمت به هم وصل شده اند.

وی اضافه کرد: همه توطئه ها و حرکات آمریکا شکست خورده و اکنون تقابل آنها به سفره مردم رسیده است و اکنون در تداوم خط مبارزه و استکبار ستیزی، ‌دانشجویان در کمک به کشاورز ، طرح های معیشتی و طرح هایی مانند مقابله با کرونا فعال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.