سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارائه گزارش وزیر امور خارجه درباره ابعاد مختلف سیاست خارجی و همکاری‌های بین‌المللی از جمله مذاکرات اخیر وین در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

گزارش امیرعبداللهیان از مذاکرات وین به کمیسیون امنیت ملی ارائه شد

به گزارش قدس آنلاین، محمود عباس‌زاده مشکینی درباره نشست امروز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۶:۳۰ جلسه مفصلی با وزیر امور خارجه و معاونین و دستیاران وی داشت.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم افزود: وزیر امور خارجه گزارش مفصلی درخصوص ابعاد مختلف سیاست خارجی و همکاری‌های بین‌المللی از جمله مذاکرات اخیر وین ارائه دادند.

عباس‌زاده مشکینی عنوان کرد: برداشت کمیسیون از این گزارش این بود که طرفین مذاکره در این دوره تلاش کرده‌اند از سقف و کف مطالبات و انتظارات متقابل ارزیابی داشته باشند و با برنامه در مراحل بعدی حضور یابند و با همین جمع‌بندی به پایتخت‌های خود برای تصمیم‌گیری مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: مطلب دیگر اینکه ایران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکره شده و طرف ۱+۴ به‌ویژه غربی‌ها برای مذاکره و توافق باید جدیت داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: دور دوم مذاکرات از روز پنجشنبه شروع خواهد شد. با توجه به داشته‌های جمهوری اسلامی ایران به نظر می‌رسد زمینه‌های لازم برای کسب توافق برد- برد وجود دارد چرا که ایران به هیچ وجه تن به مذاکره برد - باخت نخواهد داد.

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: در این جلسه معاون اقتصادی وزارت خارجه از توسعه و تسهیل مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ترکمنستان و از آن مسیر با کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان خبر داد و تاکید کرد که در ۱۰۰ روز گذشته حجم مبادلات اقتصادی با برخی از این کشورها بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش معاون وزارت خارجه و ارائه آمار سفرهای دیپلماتیک ارتباط با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به ویژه با امارات و عربستان سعودی با توجه به استقبال متقابل به جدیت و سرعت ادامه دارد.

حسین امیر عبدالهیان گزارش جامعی هم درخصوص عادی‌سازی و ترمیم و تقویت و گسترش روابط با جمهور آذربایجان داد که نهایتا به دیدار روسای جمهور دو کشور در عشق‌آباد انجامید.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.