وزیر نیرو گفت:مهم‌ترین برنامه در حوزه روستاها ‌را در چارچوب طرح جهاد آبرسانی دنبال می‌کنیم که در همین رابطه، اقدامات خوبی از جمله تامین اعتبارات و شناسایی ۱۰ هزار روستا انجام شده است.

برنامه‌ریزی ۳ ساله وزارت نیرو برای تامین آب روستاهای کشور

به گزارش قدس آنلاین،به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز خود با نمایندگان این کمیسیون با موضوع آبرسانی و رفع تنش‌های آبی در شهرها و روستاهای کشور، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه در حوزه روستاها را در چارچوب طرح جهاد آبرسانی دنبال می‌کنیم که در همین رابطه، اقدامات خوبی از جملهتأمین اعتبارات و شناسایی ۱۰ هزار روستا انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سه ساله برای تأمین آب این روستاها، اضافه کرد: برخی از روستاها شبکه آبرسانی نداشته و باید این شبکه در آن‌ها ایجاد شود، اما در برخی از این روستاها نیازمند تجدیدنظر در تأمین منابع آب با استفاده از روش‌های مختلف انتقال هستیم.

محرابیان همچنین با اشاره به بررسی وضعیت آب شهرها خاطرنشان کرد: در موضوع شهرها، طرح‌های متعدد و در برخی موارد با مدت زمان طولانی را در دست اجرا داریم که در چارچوب یک برنامه ویژه این طرح‌ها را شناسایی کرده و در حال متمرکز کردن منابع خود برای تکمیل پروژه‌ها در تمامی استان‌ها و شهرها هستیم.

وی با بیان اینکه عمده طرح‌های آبی کشور با پیشرفت قابل توجهی همراه هستند، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بودجه و کمکی که مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ خواهد کرد، منابع این طرح‌ها را تأمین کرده و با تداوم این موضوع در سال‌های آینده شاهد تکمیل و به بهره‌برداری رساندن طرح‌ها و پروژه‌های آبی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.