حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی روز عرفه را فرصتی برای خداشناسی و توبه دانست و گفت: مراسم روز عرفه در 883 آستان امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار خواهد شد.

مراسم دعای عرفه در 883 امامزاده برگزار می‌شود

برنا به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، به ارزش والای روز عرفه اشاره کرد و گفت: روز عرفه در روایات جزو روزهای خاصی بیان شده که دارای فضائل بی‌شماری برای افرادی که در صحرای عرفات و یا سایر افرادی که در شهر و دیار خود هستند، است.

وی با تأکید بر اینکه از فضایل این روز شریف باید نهایت بهره‌برداری انجام گیرد، یکی از فرصت‌های روز عرفه را بحث خداشناسی و تأمل و تدبر در دعای عرفه امام حسین(ع) دانست و گفت: در دعای عرفه مباحث توحیدی و خداشناسی، روزی دادن به خلق، بخشش گناهان و آفرینش انسان مطرح شده است. دعای عرفه از لحاظ معرفت‌شناسی جایگاه ویژه‌ای دارد که نیاز به تأمل و تدبر مؤمنان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی از فرصت‌های روز عرفه را توبه کردن معرفی کرد و گفت: یکی از روزهایی که عذر گناه انسان بخشیده می‌شود روز عرفه است. در روایات آمده است که خداوند توبه حضرت آدم و حضرت داوود را در روز عرفه قبول کرد. همچنین در روایات آمده است که کسی که در ماه رمضان بخشیده نشود برای او بخشش دیگری نیست مگر اینکه عرفه را درک کند.

حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: کتابچه‌هایی با عنوان «عید بندگی» با محوریت علت نام‌گذاری عرفات، نیایش‌های حسینی، امام حسین(ع) و عرفه و عید قربان نیز با تیراژ 100 هزار جلد برای علاقه‌مندان در سطح کشور منتشر شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم بهره‌مندی سایر افرادی که در صحرای عرفات نیستند از فضایل این روز بزرگ تأکید کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در اماکن مقدسه و آستان امامزادگان اعمال روز عرفه را به انجام برسانند. یکی از روزهایی که در احادیث آمده است که می‌توان امام حسین(ع) را از دور زیارت کرد و ثواب زیادی دارد روز عرفه است.

وی از برپایی مراسم روز عرفه در 883 آستان امامزاده در کل کشور خبر داد و گفت: کتابچه‌های دعای عرفه نیز در تیراز 100 هزار جلد تهیه و برای تمامی اماکن مقدسه و آستان امامزادگان به منظور استفاده عموم علاقه‌مندان ارسال شده است. همچنین کتابچه‌هایی با عنوان «عید بندگی» با محوریت علت نام‌گذاری عرفات، نیایش‌های حسینی، امام حسین(ع) و عرفه و عید قربان نیز با تیراژ 100 هزار جلد برای علاقه‌مندان در سطح کشور منتشر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی از جمله برنامه‌های روز عرفه که از ساعت 13:30 آغاز می‌شود را در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه قرائت قرآن، سخنرانی روحانیون، مداحی و قرائت ادعیه دانست و گفت: اعزام مبلغ به صورت منسجم صورت نگرفته است و از روحانیون بومی استفاه می‌شود ولی برخی استان‌ها که به صورت موردی به روحانی نیاز داشتند، اقدام به اعزامی روحانی از قم کرده‌ایم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.