معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ثبت سفارش واردات کالاهای مشمول اولویت 9 و 10 (کالاهای لوکس) فعلا متوقف شد، گفت: در حال بررسی این کالاها هستیم تا واردات آنها را تعیین تکلیف کنیم.<BR> <BR>

 فهرست کامل کالاهای ممنوعه

حمید صافدل در گفتگو با خبرنگار مهر از توقف ثبت سفارش واردات کالاهای مشمول اولویت 9 و 10 اولویت بندی های ارزی خبر داد و گفت: این توقف به صورت موقتی است و هم اکنون درحال بررسی برای رفع یا عدم رفع ممنوعیت کالاهای مشمول آن هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ظرف روزهای آینده و بعد از نهایی شدن تصمیم گیری ها اطلاع رسانی لازم به فعالان اقتصادی در این زمینه انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، اولویت 9 و 10 از جمله کالاهای لوکس، غیر ضرور برای کشور به شمار می آیند که دولت بعد از نوسانات ارزی اعلام کرده بود که به آنها نه ارز مرجع و نه ارز اتاق مبادلات ارزی تخصیص می دهد.

اولویت 9 شامل ماشین آلات سواری پرمصرف، لوازم خانگی ضروری، موبایل و رایانه و اجزا آن و همچنین اولویت ده شامل کالاهای غیرضروری مثل لوازم خانگی غیرضرور، اسباب بازی، وسایل تزئینی و لوکس است.

پیش از این، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت ارزش واردات کالاهای لوکس به کشور را حدود 12 میلیارد دلار در سال اعلام کرده بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.