رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش اعلام کرد: تغییرات عمده و جدید کتابهای پایه اول متوسطه نظام جدید آموزشی شامل تغییر در کتابهای زبان انگلیسی و عربی است.<BR>

تغییرات در محتوای کتاب‌های اول راهنمایی

به گزارش قدس آنلاین،محی الدین بهرام محمدیان به مهر گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به تغییر کتاب های پایه دوم ابتدایی، سال آینده کتاب های سال سوم ابتدایی بر مبنای دانش و هدف های تقویتی منطبق با برنامه درسی ملی دستخوش تغییر خواهد شد.

وی با بیان اینکه عناوین کتابهای درسی سوم ابتدایی همانند سالهای گذشته است، افزود: تغییرات کتابهای سوم ابتدایی به صورت تلفیقی در 11 حوزه یادگیری است.

محمدیان درباره تغییر کتاب های پایه اول متوسطه نظام جدیدآموزشی (اول راهنمایی) توضیح داد: در این مقطع با توجه به ایجاد پایه ششم ابتدایی، محتوای برخی کتاب ها ازجمله زبان انگلیسی،عربی و کار و فناوری در کنار روش های تدریس تغییرات عمده ای می کند.

به گفته رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش، تغییر در کتابهای ادبیات فارسی با توجه به تغییرات سال های گذشته که منطبق با برنامه درسی ملی بوده است و همچنین معارف اسلامی و قرآن اول راهنمایی به صورت عمده نیست.

وی تصریح کرد: کتاب های علوم و ریاضی پایه اول متوسطه نظام جدید آموزشی نیز بهسازی می شود.

محمدیان درباره تغییرات روشهای تدریس زبان انگلیسی و عربی در اول راهنمایی گفت: با توجه به تغییرمحتوا روش های تدریس نیز باید تغییر کند.همچنین سازمان پژوهش درصدد است تا در صورت آمادگی بخش های دیگر وزارت آموزش و پرورش اقداماتی را در تجهیز وسایل آموزشی دو درس انگلیسی و عربی انجام دهد.

این مقام مسوول درباره اینکه آیا تغییرات کتابهای انگلیسی و عربی نیازمند تجهیز کلاسها به وسایل آموزشی است،اظهار داشت: الزاماً نه،اما کارشناسان سازمان معتقدند که می توان از وسایل و تکنولوژیهای جدید برای تسریع در فرآیند یادگیری در کلاس های درس استفاده کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادقي IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 1
    با سلام . دبير متوسطه درس عربي هستم .با توجه به اين خبر پس کلاس ضمن خدمت جهت اشنايي با روش تدريس کتاب جديد التاليف عربي اول متوسطه نظام جديد (اول راهنمايي)خواهيم داشت.