قدس آنلاین -مقدم:زمانی که به دنبال گوشی هوشمند جدیدی می گردید ، انتخاب میان گوشی های اندروید و آیفون کار ساده ای نیست.

کدام گوشی هوشمند برای شما مناسب تر است؟ آیفون یا اندروید

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به اینکه گوشی های موبایل هرکدام ویژگی های متنوع شبیه به یکدیگری دارند، انتخاب دشوار می شود.اگر با دقت ویژگی ها را بررسی کنید متوجه برخی تفاوتهای کلیدی می شوید. در اینجا به توضیح چند مورد کلیدی در خصوص تفاوت های گوشی های اندروید و آیفون می پردازیم تا بدانید گوشی های اندروید برای شما مناسب ترهستند یا آیفون.
از نظر سخت افزاری:
سخت افزار اولین ویژگی ای است که تفاوت میان اندروید و آیفون را نمایان می سازد. شرکت اپل تنها شرکتی است که گوشی های آیفون را ساخته و این قابلیت را ایجاد کرده است تا نرم افزار و سخت افزار این شرکت در یک گوشی درکنار هم کار کنند. در حالیکه شرکت گوگل، نرم افزار اندروید را در اختیار بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند ( از جمله : سامسونگ ، اچ تی سی ، ال جی ، موتورولا و....) قرار داده است. در نتیجه گوشی های اندروید دارای سایزهای مختلف ، وزن و ویژگی های گوناگون و کیفیت متفاوتی هستند.
بنابراین درمورد گوشی های اندروید شنیدن برخی چیزها دور از انتظار نیست مثلا هر ازگاهی می شنویم که این گوشی ها بسیار بیشتر از حدمعمول داغ شده یا به هنگام کارکردن با آنها گوشی هنگ کرده و برای چند لحظه نمی توان با آن کارکرد یا برخی از مدلهای این گوشی دارای کیفیت بسیار پایینی هستند. این کیفیت و ویژگی غیرمعمول در گوشی های آیفون جایی ندارند.
شرکت اپل به کاربران یک انتخاب ساده را پیشنهاد می کند: کدام مدل از آیفون را می پسندید؟ ( 5 ، 4 یا ) نه اینکه کدام شرکت مدنظر شما است و بعد از آن ، کدام مدل از آن شرکت را می پسندید. مسلما برخی افراد انتخابهای بیشتر گوشی های اندروید را ترجیح می دهند. اما برخی دیگر سادگی و کیفیت گوشی های آیفون را خواهان هستند.
این مقایسه به نفع: هردوگوشی ، مساوی
سازگاری سیستم عامل:
اگر میخواهید مطمئن باشید که همیشه به روزترین و بهترین ویژگی که سیستم عامل یک گوشی هوشمند به شما ارائه می دهد را دارا هستید، گزینه ای جز خرید گوشی آیفون ندارید. بدلیل انکه سازندگان گوشی های اندروید برای به روز رسانی آخرین ورژن سیستم عامل اندروید که توسط شرکت گوگل ارائه می شود، بسیار کند عمل کرده یا گاهی اوقات اصلا گوشی ها را به روز نمی کنند.
درحالیکه اینگونه به نظر می رسد که گوشی های قدیمی دیگر سیستم عامل های به روز شده را پشتیبانی نمی کنند ، شرکت اپل نسبت به اندروید از پشتیبانی بهتری برخوردار است. برای مثال: آخرین ورژن سیستم عامل شرکت اپل iOS 5 می باشد که توسط گوشی iPhone 3GS که نزدیک به سه سال قبل به بازار آمد، بطور کامل پشتیبانی می شود. بدین دلیل است که تقریبا 75 % کاربران گوشی های iPhone 3GS-4S سیستم عامل iOS 5 را 6 ماه پس از انتشار بر روی گوشی خود نصب نموده اند. این درحالی است که اندروید 0.4 با نام Ice Cream Sandwich پس از 6 ماه ارائه در بازار تنها در 2.9 % گوشی های اندروید نصب گردیده است.
در نتیجه اگر بدنبال به روزترین سیسنم عامل هستید آیفون خریداری نمایید.
این مقایسه به نفع: آیفون
برنامه های کاربردی:
از آنجایی که شرکت اپل برنامه های کاربردی بیشتری نسبت به گوگل ارائه می دهد ، ( 700 هزار برنامه شرکت اپل در مقایسه با 480 هزار برنامه برای اندروید) انتخاب کلی برنامه ها توسط کاربران تنها عامل مقایسه نیست. شرکت اپل به سختگیری برای انتخاب نرم افزار مشهور بوده در حالیکه استانداردهای گوگل خیلی سختگیرانه نمی باشد. بسیاری از افرادنسبت به رایگان بودن برنامه های اندروید و مشکل اجرای آنها در بسیاری گوشی های مختلف اندروید معترض هستند. این تناقض ( تعداد زیاد دستگاه و ورژن های گوناگون سیستم عامل ) ارائه برنامه های اندروید را هزینه بردار می کند. حال، هزینه های ارائه را در کنار  رایگان بودن که قرار دهیم ، احتمال اینکه برخی افراد بتوانند هزینه ها را متقبل شوند کاهش می یابد در حالی که آن دسته از افراد که توانایی خرید را دارند نمیتوانند تمامی برنامه های کلیدی را داشته یا الزاما برروی تمامی گوشی ها اجرا کنند.
این مقایسه به نفع : تاحدودی شرکت اپل
بازی:
تنها چند سال پیش بود که بازی های ویدئویی توسط نینتندو و سونی ارائه شدند. اما آیفون آنها را تغییر داد. به سرعت آیفون و آیپاد تبدیل به بزرگترین دستگاههای بازی با بیش از ده هزار بازی گوناگون در بازار شدند. رشد آیفون بعنوان وسیله ای برای بازی این پیش بینی را برای افراد بدنبال داشت که اپل در مسیر گرفتن جایگاه سونی و نینتندو در قسمت بازی های گوشی های موبایل قرار گرفته است.
بدلیل آنکه انتظار میرفت برنامه های اندروید رایگان ارائه گردند، بسیاری از طراحان بازی خواهان پول درآوردن از طریق شرکت اپل شده و اندروید در جایگاه دوم قرار گرفت. بدلیل مشکلات بسیار در تولید بازی برای اندروید ، بسیاری شرکتهای تولید کننده فعالیت خود را با اندروید قطع کردند.
این مقایسه به نفع : آیفون
جهت یاب جی پی اس:
تا زمانیکه دارای نرم افزار نقشه در هر یک از گوشی های آیفون و اندروید هستید و نیز به اینترنت دسترسی دارید ، هیچگاه مسیر را گم نخواهید کرد. هر دو نرم افزار دو گوشی، کوچه به کوچه شمارا راهنمایی می کنند.با به بازار آمدن iOS 6  کاربران آیفون می توانند ازنصب و جهت یابی رایگان بهره مند گردند.
کاربران گوشی های اندروید می توانند از جهت یاب نقشه های گوگل استفاده کرده که میتواند بطور مجازی به هرطرف شما را رایگان راهنمایی کند اما این برنامه برای دارندگان آیفون قابل استفاده نمی باشد.
این مقایسه به نفع : هردوگوشی : مساوی
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.