امام جمعه موقت قم گفت: طلاب جز با اخلاص، نمی ‌توانند در عرصه‌ های مختلف طلبگی موفق شود. <BR>

تنها رمز موفقیت طلاب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جامعه‌الزهرا(س) بیان کرد: اخلاص داشتن به معنای وابستگی به خدا و ناامیدی از آنچه در دست مردم است.
وی افزود: بخش عظیمی از مبلغان در سراسر کشور را بانوان طلبه تشکیل می ‌دهند و نسبت به گذشته وظیفه سنگین ‌تری بر دوش بانوان قرار داده شده است.
امام جمعه قم با مهم ارزیابی کردن حضور بانوان طلبه درعرصه تعالیم دینی گفت: حوزه علمیه به دلیل حضور بانوان طلبه بالنده شده است و انتظار داریم در میان آنها مجتهدانی صاحب نظر و مبلغانی چیره دست تربیت شوند که الگویی برای جهان اسلام باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همه انسانها علاوه بر ترس از خدا باید رضایت خداوند را در همه کار درنظر داشته باشند و این منش در طلاب باید پررنگتر باشد.
وی ادامه داد: خواهران طلبه باید در عرصه اجتماعی نیز با بصیرت نسبت به مسائل نگاه کنند و جهت جلوگیری از انحراف، به افرادی که نسبت به مسائل آگاهی بیشتری دارند، مراجعه کنند.
امام جمعه قم همچنین مطالعه سیره علما را نیز برای طلاب ضروری دانست واظهار داشت:‌ طلبه حداقل باید در روز چند صفحه از حالت علما را مطالعه کند و آن رادر زندگی خود اجرا سازد.
وی ادامه داد: اگر طلاب به سیره علما و بزرگان توجه کنند،‌ موفقیت‌های فراوانی را در زندگی می‌توانند به دست آورند.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: افرادی که قدر فرصت‌ها را نداند و درمدت طلبگی، به جای پیشرفت، از نظر معنوی تضعیف شوند، نمی‌توانند نقشی در هدایت جامعه به سوی سعادت ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: طلاب با غنیمت شمردن فرصت طلبگی از نعمتی که خداوند به آنها داده است، سپاسگزاری می‌کنند و عدم شکرگزاری، موجب از دست رفتن نعمتها می شود.
انتهای پیام/


 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.