قدس آنلاین: اولین اجلاسیه تشکل جدید اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با حضور آیت الله هاشمی شاهرودی و بدون حضور آیت الله یزدی برگزار شد.

تشکل جدید اساتید حوزه علمیه قم تشکیل جلسه داد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، این تشکل در حالی روز پنجشنبه در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، که بنا به اعلام قبلی قرار بود علاوه بر سخنرانی آیت الله هاشمی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به ایراد سخنرانی بپردازد اما بنا به دلایل نامعلومی وی در این اجلاسیه حضور پیدا نکرد.
آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود که صبح روز چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، نسبت به تشکیل تشکل های جدید اساتید حوزه علمیه قم انتقاد کرده و آن را به صلاح ندانسته بود.
آیت الله سید محمودهاشمی شاهرودی در این اجلاسیه به ایراد سخنرانی پرداخت، آیت الله محمد حسین احمدی فقیه، حجت الاسلام والمسلمین محسن سلیمانی مسئول دبیرخانه و حجت الاسلام والمسلمین احتشام عضو هیات مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم از دیگر سخنرانان این اجلاسیه بودند.
در ابتدای ورود اساتید حوزه، کتاب جامع مقتل امام حسین(ع) و بیانیه این تشکل به حضار ارائه می شد که خبرنگاران از دریافت این بسته و حتی پذیرایی منع شدند!
انتهای پیام/
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    1 0
    ايجاد تفرقه جديد در سيستم حوزه هاي علميه شکل گرفته و حوزه رو دارن درگير مسائل حزبي و جنايي مي کنند- مدير حوزه هاي علميه که راس امور هستند بايد جلوي چنين جريان انحرافي را در حوزه بگيرند
  • استاد IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    0 1
    سلام عليکم جناب آقاي شاهرودي از نظر علمي عصاره علمي استادشان شهيد آية الله العظمي سيد محمد باقر صدر(ره) هستند و اکنون بعد از سي سال درس خارج فقه و اصول مرجع تقليد جامع الشّرايط مسلّم محسوب مي شوند . علاوه بر اينکه ايشان مسئوليت حلّ اختلاف بين قوا را دارند که بعد از رهبري بالاترين جايگاه در نظام است توقع اينست رسانه ها ايشان را به عنوان مرجع تقليد و با عنوان آية الله العظمي هاشمي شاهرودي نام ببرند.