-
فیلم| گفت و گوی قدس آنلاین با سید جواد هاشمی در مورد فیلم پیشونی سفید ۲
سید جواد هاشمی در مراسم اکران پیشونی سفید ۲ در مشهد، در گفتگو با قدس آنلاین در مورد این فیلم صحبت کرد.
-
قربانیان کوچک تَن تَن و مَسی
دومین ادعای خبرنگار صدای آمریکا و دیگر شبکههای آن طرف آبی تهدید خانواده قربانیان از سوی پلیس بود! این شبکهها مدعی بودند پلیس قربانیان را تهدید کرده که اگر اقدام به شکایت علیه متجاوز کنند، خودشان میدانند و جانشان!
-
تحلیل ثمرات ازدواج مبارک حضرت خدیجه(س) و پیامبر(ص) در گفتوگوی قدس آنلاین با کارشناسان
حضرت خدیجه(س) از بزرگترین واقفان جهان اسلام است
حضرت خدیجه(س) با وجود جایگاه اقتصادی و اجتماعی در برابر پیامبر(ص) بسیار متواضع بود. در تاریخ آمده است که پس از اجرای خطبه عقد ایشان و پیامبر(ص)، زمانیکه پیامبر(ص) در حال رفتن بود، خطاب به ایشان گفت که «کجا میروید در حالیکه خانه من خانه توست و من نیز جاریه شما هستم»
-
نوموخامهای آقای سرمربی
کارلوس کی روش تمام کشورهایی را که سیاستمداران سابق ما از قلم انداخته بودند کشف و با آنها بازی دوستانه برگزار کرده است!
-
چگونگی انتفاع جهان از امام مهدی(عج) در عصر غیبت
رشید در روزهای آفتابی و ابری تا روز قیامت پایدار و برای جهان سودمند است. براساس این حدیث نفع و خیر مهدوی نیز تا قیامت ادامه خواهد داشت. امام عصر(عج) در غیبت نیز بالاترین نفع را برای بشریت دارند.
-
نبرد با لشکرهای خیال
لازم نیست مراحل عبور از پل صراط را برای بچهها شرح بدهیم بلکه همین که فرشتهها در دنیا هستند و روی شانههای ما نشستهاند، اگر با دقتهای مناسب به بچهها ارائه شود خیلی کارآمد است.
-
وقتی کار، کارپرتغالی ها بود!/نگاهی به رویدادهای اشغال و آزادسازی "هرمز"
قلعه پرتغالیها که امروز بقایایش در قشم به چشم میخورد، هم یادگار تلخ ۱۲۰ سال استعمارگری پرتغالیهاست و هم روایتگر خاطرات شیرین روزی که ایرانیها توانستند جلوی ابرقدرت آن روزگار در بیایند و استعمار و استثمار را از جزیره و منطقه جارو کنند.
-
با محمدمهدی سیار به بهانه قطعه «چه بگویم» که همکاری جدید او با فرید سعادتمند و سالار عقیلی است
غزل را با موسیقی آشتی دهیم
به نظرم موسیقیدانان و آهنگسازان خوب ما میتوانند پیشنهادهای خوبی به شاعران امروز بدهند. یک فاصلهای میان این دو حوزه افتاده و غزل امروز یک مقدار از نظر ظرفیتهای موسیقایی ضعیف شده است.
-
"ابراهیم فروزش" کارگردان فیلم سینمایی «خمره» بررسی میکند
جالی خالی اقتباس در سینمای ایران
یک کارگردان سینما گفت: اگر بخواهیم جنبه اقتباس را در ادبیات داستانی ایران در نظر بگیریم باید بگویم متأسفانه بسیار ضعیف است و اکثر فیلمها به صورت اورجینال یا اصلی نوشته میشوند و فیلمنامهها اغلب یا توسط خود کارگردانان نوشته یا به فیلمنامه نویس سفارش داده میشود.