مسئولان وزارت نفت در پی وصول ضمانتنامه بانکی وی بوده اند که متوجه می شوند بانک صادرکننده این سند واقع در جزایر مالزی بوده و این بانک هم مدتی قبل توسط بابک زنجانی به قیمت هشت میلیون دلار خریداری شده و به هیچ وجه قادر به پرداخت سند مذکور که صدها برابر ارزش خود بانک است، نمی باشد.

کلاه نهصد میلیارد تومانی بر سر مسئولان وزارت نفت!+عکس

به ادعای سایت «بازتاب»، این دلال نفتی که نام واقعی وی بابک مرتضی زنجانی است و مشهور به بابک زنجانی می باشد، در یک معامله با وزارت نفت، حدود سیصد میلیون دلار زیان وارد کرده است.

بنابراطلاعات رسیده، بابک زنجانی ، محموله نفتی را به ارزش بالغ بر دو میلیارد دلار شامل 12 کشتی نفت کش از وزارت نفت تحویل گرفته و در ازای آن ال سی یا ضمانتامه بانکی را تحویل داده است.

زنجانی که مطابق با قراردادی که با وزارت نفت منعقد کرده بود، قرار بوده است این محموله نفت را به قیمت بشکه ای 106 دلار به فروش برساند و بلافاصله مبلغ فروش را به خزانه بازگرداند.

پاسپورت دانمارکی شما را به یاد چه شخصی می اندازد؟

با این وجود، گفته می شود پس از فروش نفت توسط زنجانی، مدتها از زمان پرداخت پول سپری شده، اما وی اقدام به بازپرداخت پول نمی کند.

مسئولان وزارت نفت در پی وصول کردن ال سی یا ضمانتنامه بانکی وی بوده اند که متوجه می شوند بانک صادرکننده این سند نیز بانکی واقع در جزایر مالزی بوده و این بانک هم مدتی قبل توسط بابک زنجانی به قیمت هشت میلیون دلار خریداری شده و به هیچ وجه قادر به پرداخت سند مذکور که صدها برابر ارزش خود بانک است، نمی باشد.

در این شرایط، بابک زنجانی به مسئولان وزارت نفت پیغام می دهد که از پیگیری موضوع صرف نظر کنند و وی اقدام به تسویه خواهد کرد، اما عنوان می کند نفتی را که چندین هفته قبل و در شرایطی که قیمت نفت ایران بالاتر از 110 دلار بوده است، فقط 90 دلار به فروش رسانده، و به عبارت دیگر، حدود 300 میلیون دلار یا 16درصد ارزش کل محموله را علاوه بر سود هنگفتی که بابت این دلالی به جیب زده است، به ایران بازنخواهد گرداند.

این مبلغ با احتساب قیمت دلار سه هزار تومانی معادل نهصد میلیارد تومان و با محاسبه دلار 4000 تومانی یک هزار و دویست میلیارد تومان می باشد.
 

پخش زنده