۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 180494

قدس آنلاین - حامد منیری: مترجم ها همواره به دنبال برنامه‌ی ترجمه‌ی جدید برای راحت تر شدن کارهایشان هستند.

با نرم افزار Droid Translator به 29 زبان چت کنید

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، نرم افزار Droid Translator - که در هر دو سیستم عامل iOS و آندروید اجرا می شود - انقلابی در چت خصوصی و کسب و کار به وسیله‌ی ترجمه‌ی تلفن‌ها، ویدیو و مکالمات متنی به 29 زبان مختلف را به وجود می آورد.

اما این برنامه – که در اوکراین راه اندازی و در جمهوری چک ثبت شده - هنوز نیاز به کار بیش‌تری دارد.

در زمان مصاحبه CNN با خالق برنامه الکساندر کنوالو(Alexander Konovalov) ، نرم افزار عملکرد متوسطی داشت. با این حال، از نظر سرعت در مقایسه با شیوه‌ی سنتی بهتر بود و تنها چند خطای ترجمه‌ی جزیی در طول مصاحبه رخ داد.

الکساندر کنوالو سوالات را به زبان روسی جواب می داد و خبرنگار CNN به زبان انگلیسی پاسخ را می شنید.

وی گفت: هدف از ایجاد این پروژه این بوده که بتواند با مردم سرتاسر جهان صحبت کند و در نظر دارند تا سال آینده به بیش از 10 میلیون کاربر در سرتاسر جهان سرویس بدهند.

وی در ادامه می گوید: ما می خواهیم ارتباط بین مردم جهان به مفهوم واقعی راحت تر شود.

الکساندر کنوالو تیمی 12 نفره از جمله پنج برنامه نویس تمام وقت را تشکیل داده که بر روی توسعه‌ی این پروژه کار می کنند.

شرکت کنوالو در کنفرانس نوآوری‌های تکنولوژی برای بهبود زندگی (Technology Improves the World) عنوان کرد: برنامه اش از زمان راه اندازی در ماه ژوئن 120000 بار دانلود شده است.

برنامه‌ی مترجم Droid Translator در حال رقابت با انواع دیگر برنامه های ترجمه و سرویس ها، مانند iTranslate است، ولی الکساندر کنوالو می گوید: در حال حاضر برنامه مترجم Droid Translator بسیاری از زبان ها و همچنین فرمت های مختلف تماس (صوتی و تصویری) را ترجمه می کند که دیگر برنامه های ساخته شده در این زمینه کارایی این نرم افزار را ندارد.

در برنامه‌ی iTranslate شما قادر خواهید بود که جمله‌یی را بیان کنید و جمله خود را به زبانی دیگر بشنوید.

برنامه های دیگر نیز محدودند و به عنوان مثال در گوگل می توانید متن و کلمات را به 80 زبان ترجمه کنید، اما گزینه‌یی برای ترجمه‌ی صوتی و یا تماس های ویدئویی ندارد.

پخش زنده