هاشم رسایی فر: چندی پیش رقابت های کاراته سبک های مختلف تحت عنوان قهرمانان اروپا و آسیا به میزبانی شهر باکو در کشور آذربایجان برگزار شد که تیم کاراته توس سیر رضوان مشهد در سبک کیوکوشین ماتسو شیما به نمایندگی از شمال شرق کشور در این رقابت ها شرکت نمود ...

حسنی: هدف ما فتح سکوی جهانی مسابقات ژاپن است

و در پایان با درخشش کاراته کاهای این تیم و کسب 2 مدال طلا یک نقره و یک برنز عنوان برترین و فنی ترین کاراته کا نیز به حسن خاوری کاراته کای 90 کیلو تیم توس سیر رضوان رسید.
حسن خاوری قهرمان 90 کیلوی مسابقات اروپا - آسیا با بیان اینکه سطح این مسابقات با حضور برترین های آسیا و اروپا بسیار بالا بود گفت: برترین های کاراته ژاپن و روسیه که 2 قطب اصلی کاراته دنیا هستند و همچنین کاراته کاران دیگر کشورها شرکت داشتند که سطح فنی بالایی رقابت ها را بسیار بالا برده بود.
وی با اشاره به اینکه تمامی حریفانش را با امتیاز ایپون(ضربه فنی) شکست داد و عنوان قهرمانی را به دست آورد اظهار داشت: در فینال مسابقات با حریف آذربایجانی مبارزه کردم و با وجود اینکه داوری ها کاملا به ناحق بود و خیلی من را تحت فشار گذاشته بودند اما با کمک خدا و تلاشی که داشتم موفق شدم این حریف را ایپون کنم تا هیچ حرف و حدیثی به وجود نیاید.
قهرمان مسابقات کاراته اروپا – آسیا در ادامه به مربیانی که او را تا اینجا حمایت کردند اشاره کرد و گفت: از مربیان خودم از ابتدا تا اینجا تشکر می کنم که من را حمایت کردند تا به اینجا برسم و نیز همکارانم که همیشه مشوق من بودند.
محمدرضا دهقان قهرمان وزن 60 کیلو گرم مسابقات کاراته اروپا – آسیا می گوید: 15 سال است که در این رشته فعالیت می کند و مسابقاتی که در باکو شرکت کردیم دومین تجربه برون مرزی‌ام بود که توانستم به کمک خدا و تلاشی که داشتم عنوان قهرمانی وزن 60 کیلو را به دست آورم.
وی در پاسخ به این پرسش که قبل از حضور در مسابقات باکو فکر می کردی بتوانی قهرمان شوی اظهار داشت: من تلاش و تمرین زیادی برای حضور در این مسابقات داشتم و فشار زیادی در این رقابت ها تحمل کردم که خدا را شکر توانستم عنوان قهرمانی را به دست آورم.
سجاد مهاجری کاراته کای به اضافه 90 کیلو تیم توس سیر رضوان مشهد که توانست عنوان نایب قهرمانی مسابقات را به دست آورد در خصوص این رقابت‌ها گفت: با اینکه سطح فنی مسابقات با حضور کاراته کاهای برتر اروپا و آسیا برگزار شد اما متاسفانه ناداوری ها خیلی مشهود بود و این خیلی ما را اذیت کرد.
وی با اشاره به اینکه در وزن آزاد کاراته کاهای ایرانی حرف اول را می زنند اظهار داشت: فینال را با یکی از بازیکنان تهرانی رقابت کردم به مدال نقره رسیدم.
علی اورعی دیگر کاراته کای تیم توس سیر رضوان که توانست به مدال برنز مسابقات باکو دست پیدا کند گفت: حضور در مسابقات اخیر باکو دومین تجربه من برای حضور در این رقابت ها بود که دوره اول در وزن آزاد شرکت کردم عنوان قهرمانی را به دست آوردم اما متاسفانه باوجود آمادگی که داشتم حق من در داوری ها پایمال شد و نتوانستم به آنچه که حقم بود دست یابم.
اورعی اما هنوز امیدوار است و می‌گوید: رقابت های آفریقای جنوبی و ژاپن را در پیش داریم که امیدوارم در این 2 میدان بتوانم به آنچه که حق بود دست یابم.
حسین صاحبی مدیر و سرپرست تیم کاراته توس سیر رضوان نیز در خصوص عملکرد این تیم گفت: حدود 10 سال از فعالیت این تیم می گذرد که این فعالیت از 4 سال گذشته و با حضور شیهان حمیدرضا حسنی در راس تیم با جدیت بیشتر پیگیری می شود که خدا را شکر علاوه بر عناوینی که در سطح کشور به دست آوردیم نتایج قابل قبولی نیز در رقابتهای برون مرزی به دست آوردیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به آمادگی خوبی که تیم ما دارد امیدواریم در مسابقات پیش روی ژاپن که هر 4 سال یکبار و با حضور برترین های دنیا برگزار می شود شرکت کنیم و بتوانیم عناوین درخور شأن کاراته استان و کشور به دست آوریم.
صاحبی همچنین با اشاره به حمایت‌هایی که مسؤولان از رشته های توپی دارند گفت: اگرچه حضور در بین رشته‌های توپی و حواشی آن برخی از شهرت ها و نیز امتیازات دیگر را برای برخی از مسؤولان دارد چرا نباید به رشته هایی به مانند کاراته که می توانند مدال و سکوها را برای ما به ارمغان بیاورند توجه شود.
شیهان حمیدرضا حسنی سرمربی تیم کاراته توس سیر رضوان گفت: طی 9 ماه گذشته در رقابت هایی که شرکت کردیم توانستیم عناوین در خور توجهی به دست آوریم که از جمله می توان به مسابقات اوکراین و آذربایجان اشاره کرد.
وی همچنین در ادامه اظهار داشت: با اینکه کاراته کاهای بسیار خوبی در رقابت‌های اروپا – آسیا شرکت کرده بودند و سطح رقابت با حضور 250 کاراته کا بالار فته بود اما بچه های ما خیلی خوب ظاهر شدند و در مجموع 4 مدال خوشرنگ را به دست آوردند ضمن اینکه در رده بندی تیمی هم دوم شدند.
مربی تیم کاراته توس سیر رضوان گفت: با توانایی که در بازیکنان تیمم سراغ دارم امیدواری زیادی به درخشش آنها در مسابقات پیش رو چه در آفریقای جنوبی و چه در ژاپن دارم.هدف ما فتح سکوی جهانی مسابقات ژاپن است.

پخش زنده