رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای رایزنی و بیان نقطه نظرات روحانی خواهد بود، گفت: به اعتقاد من گفتگوی تلفنی سال گذشته روحانی و اوباما نباید انجام می‌شد و جمهوری اسلامی ایران به دنبال تکرار این‌گونه تجربه‌ها نخواهد بود.

حضور روحانی در نیویورک فرصتی برای رایزنی است/ تجربه تماس تلفنی سال گذشته نباید تکرار شود
وحید احمدی" رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: این سفر فرصتی برای رایزنی و بیان نقطه نظرات روحانی خواهد بود اما الزاما این سفر بر روی روند مذاکرات تاثیرگذار نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گروه 1+5 به خصوص آمریکا باید با رویکرد حل مشکل به مسئله هسته‌ای ایران نگاه کنند،‌ گفت: از اظهارات و رفتارهای برخی مسئولان آمریکایی می‌توان نتیجه گرفت که نسبت به حل مسائل میان ایران و گروه 1+5 جدی نیستند و خواسته‌های آنان فراتر از چارچوب قوانین بین‌المللی است.

نماینده کنگاور، صحنه، بیستون و هرسین تصریح کرد: رئیس‌جمهور سال گذشته با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل نقطه نظرات خود را به طور صریح و روشن بیان کرد و گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران نیز در این مدت با جدیت عمل کردند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من گفتگوی تلفنی سال گذشته روحانی و اوباما نباید انجام می‌شد، بیان داشت: این مکالمه تلفنی نیاز آمریکایی‌ها در آن شرایط بود اگرچه در این مورد هم صداقت نداشتند و این تماس را از سوی ایران اعلام کردند.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تکرار این‌گونه تجربه‌ها نیست و رئیس‌جمهور هم می‌داند که از سال گذشته تاکنون آمریکا با ایجاد تحریم‌های جدید عدم صداقت خود را بارها به تصویر کشیده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده