عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه سفر به نیویورک فرصتی برای رئیس جمهور است تا نسبت به استیضاح دبیر کل عملی انجام دهد، گفت: دبیر کل سازمان ملل به جای اینکه دنبال حقوق ملت‌ها باشد از کشورهای خاص حمایت می‌کند.

رئیس جمهور در سفر نیویورک استیضاح بانکی‌مون را مطرح کند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،نشست خبری (راه و چاه) عصر امروز و در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویورک در محل پاتق مطبوعات برگزار شد.  

"محمد حسن آصفری" نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با سفر رئیس جمهور به نیویورک اظهار داشت: چنین سفری باید شکل بگیرد تا فرصتی باشد برای رئیس جمهور کشورمان تا بتواند مواردی را به روسای دیگر کشورها برساند تا در توسعه و روابط بین‌الملل در همه زمینه‌ها موثر باشد اما چگونه استفاده کردن از این فرصت مهم است چرا که این فرصت هر یک سال یکبار اتفاق می‌افتد.
 
آصفری اظهار داشت: دکتر روحانی باید توطئه آمریکا و اسرائیل علیه ایران و مواضع خصمانه آنان را که با هدف ایران هراسی دنبال می‌شود و را به سمع دولت‌های مختلف برسانند این موضوع نیز اساسی و لازم است.  
 
وی با بیان اینکه جای تأسف دارد که ساختار سازمان ملل معیوب است و به سازمانی تبدیل شده که به نفع آمریکاست، تصریح کرد: برخورد آقای آمانو با ملت‌ها همانند مأموریتی در حد گزارش تهیه کردن است که این مسئله به ویژه در مورد کشورهای اسلامی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: سازمان ملل متحد در مورد وقایعی که امروز در آمریکا به وجود آمده و برخورد خشونت‌آمیزی که با سیاه‌پوستان انجام می‌شود و یا در سوریه و میامی اتفاق می‌افتد، خاموش است و موضع‌گیری انجام نمی‌دهند.  
به طور کلی این فرصتی برای رئیس جمهور است تا نسبت به استیضاح دبیر کل عملی انجام دهد. چرا که دبیر کل به جای اینکه دنبال حقوق ملت‌ها باشد و مواضع را روشن و شفاف کند از کشورهای خاص حمایت می‌کند.
 
آصفری با بیان اینکه از رئیس جمهور توقع می‌رود که اصل بی‌طرفی را که از وظایف سازمان ملل و دبیرکل آن است را گوشزد کند، اظهارداشت: بانکی‌مون بعد از این‌همه اتفاقی که در کشورهای میامی، بحرین، سوریه و عراق به وقوع پیوسته موضعی می‌گیرد که شفاف نیست و سازمان ملل نهادی برای یکه‌تازی‌ها و پیشبرد سناریو‌های آمریکا شده است. 
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص گروه تروریستی داعش گفت:‌ همین آمریکا سه سال پیش ائتلافی برای کمک به داعش تشکیل داد که به دنبال اجماع جهانی برای کمک به داعش و سرنگونی دولت سوریه بود اما امروز که با شکست مواجه شده‌اند به دنبال ائتلاف علیه داعش هستند.

وی تصریح کرد: آمریکا دیروز با چه توجیهی به نفع داعش ائتلاف تشکیل داد و حال امروز چگونه علیه این گروه تروریستی ائتلاف تشکیل می‌دهد. ما شاهدیم که اوج حضور آمریکا در عراق که از سال 2002 تا 2006 بود زمینه شکل‌گیری داعش به وجود آمد. ما تروریسم خوش‌خیم و بدخیم نداریم و همان جنایاتی که داعش در عراق انجام می‌دهد جبهه النصره در سوریه انجام داده است و این نشان می‌دهد پشت پرده داعش آمریکا قرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هدف آمریکا از ائتلاف علیه داعش جبران شکستی است که آنان در سوریه خوردند چرا که آنان نتوانستند اجماع منطقه‌ای را علیه سوریه ایجاد کنند.

آصفری تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها در خصوص اقدام علیه داعش صداقت دارند نیاز به ائتلاف و عملیات نظامی نیست همین‌که جلوی ارسال کمک و تجهیزات را به داعش بگیرند این گروه تروریستی خود به خود از بین می‌رود.

وی با انتقاد از اقدام آمریکا در خصوص خارج کردن سازمان منافقین از لیست گروه‌های تروریستی گفت:‌ مگر سازمان منافقین در ایران 17 هزار نفر از مردم ما را شهید نکردند حال چگونه است که آمریکا این سازمان را از لیست گروه‌های تروریستی خارج می‌کند. ما معتقدیم گفتار و کردان آمریکایی‌ها علیه تروریسم و داعش دوگانه است و چون در آن صداقت دیده نمی‌شود پیروزی در آن دیده نخواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده