سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: بحث بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس روند کاملا تدریجی و گام به گام را طی می کند و ما هیچ عجله‌ای برای این مسئله نداریم.

عجله‌ای برای ازسرگیری روابط با انگلیس نداریم/ سفر به ریاض در دستور کار ظریف

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره روند بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس پس از مذاکرات صورت گرفته بین رئیس جمهور و نخست وزیر انگلیس در نیویورک گفت: بحث بازگشایی سفارتخانه‌ها روندی کاملا تدریجی و گام به گام است که مقدمات آن باید فراهم شود، در عین حال اعلام کرده ایم که در این مورد عجله ای نداریم و این موضوع مسیر عادی خود را دنبال می کند.

وی افزود: سخنرانی آقای کامرون دور از عرف دیپلماتیک بود و نارضایتی مسئولان کشور نیز نسبت به این مسئله اعلام شد، قطعا این اظهارات تاثیرات خود را دارد، در عین حال ملاقاتی که بین رئیس جمهور کشورمان و کامرون انجام شد به درخواست طرف انگلیسی بود و انجام مذاکره به مفهوم پذیرش همه دیدگاههای طرف مقابل نیز نبود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه صحبت‌های کامرون غیرسازنده بود، بیان کرد: این صحبت‌ها غیر قابل پذیرش است و تاثیراتی نیز در فضای کار داشته، ما هم عجله ای برای زمانبندی برای از سر گیری روابط خارج از آنچه که پیش بینی شده و در مسیر قرار دارد، نداریم.

افخم همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر درباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ریاض پس از دیدار صورت گرفته در نیویورک بین وزیران خارجه، بیان کرد: طی سفر آقای امیر عبداللهیان به عربستان که مقدمه و زمینه سازی برای دیدار وزیران خارجه دو کشور در نیویورک بود، دیدار سازنده‌ای بین وزیران خارجه در نیویورک صورت گرفت و درباره مباحث مختلفی گفتگو شد.

وی تاکید کرد: روند گفتگوها رو به جلو است و گفتگوهای مستقیم و انجام سفر در دستور کار قرار دارد، امیدواریم در برنامه آقای ظریف این سفر انجام شود. همواره اعلام کردیم موضوعات منطقه از طریق گفتگو و همکاری می تواند حل شود و جمهوری اسلامی ایران بر اصول سیاسی پایبند است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده