قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: در نیم سال نخست سال جاری 123 میلیارد ریال تسهیلات کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی برای یک هزار و 494 طرح به مددجویان این نهاد اعطا شده است.

123  میلیارد ریال تسهیلات توان افزایی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی اعطا شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین دشتی با اشاره به اینکه طی این مدت برای یک هزار نفر نیز کاریابی انجام شده است، افزود: از این تعداد 556 نفر زن و بقیه نیز مرد بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح های خود اشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانوارهای نیازمند زمینه برای استقلال اقتصادی آنها فراهم می شود.

دشتی ضمن تقدیر از بانک های عامل درارایه تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی به مددجویان گفت: این تسهیلات گامی در راستای توانمند سازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت استان است.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی و خودکفایی مددجویان شاه کلید استقلال اقتصادی آنها است تاکید کرد: راه اندازی فروشگاههای عرضه محصولات مددجویان خودکفا شده از مهمترین روش های حمایتی از محصولات مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: این نهاد با تغییر رویکرد از تامین معیشت مددجویان به سمت توانمند سازی و خودکفا کردن مددجویان گام برداشته است.

وی ادامه داد: درهمین راستا در شش ماهه نخست امسال بیش از 14 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند.

وی اظهارکرد: از این تعداد یک هزار و 769 نفر در دوره های آموزشی بلند مدت، 10 هزار و 970 نفر در دوره های آموزشی کوتاه مدت و 797 نفر در دوره های آموزشی استاد شاگردی شرکت کرده اند.

دشتی تاکید کرد: برای آموزش این تعداد از مددجویان آموزش دیده در دوره های فنی و حرفه ای بیش از شش میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع طرح های اجرا شده 50 طرح در بخش کشاورزی، 496 طرح در بخش دامپروری، 453 طرح در بخش صنایع دستی و 487 طرح نیز در بخش خدمات بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها