رئیس سازمان صداوسیما گفت: صداوسیما امیدوار است در آینده نزدیک با کمک مجلس شورای اسلامی امکان بهره‌مندی همه‌ مردم را از تکنولوژی‌های نوین رسانه‌ای به‌ویژه استفاده مخاطبان از تصاویر با کیفیت HD فراهم کند.

امیدواری ضرغامی به بهره‌مند شدن مردم از تکنولوژی‌های نوین رسانه‌ای

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عزت‌الله ضرغامی در جریان بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف معاونت توسعه و فناوری صداوسیما با اشاره به جایگاه و نقش مجلس در توسعه کشور درباره دستاوردهای فنی رسانه‌ ملی و خودکفایی این سازمان در تولید فرستنده‌های دیجیتال، اظهار کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، امروز یکی از تولیدکننده تجهیزات فنی و رسانه‌ای است و ارائه خدمات رسانه‌ای به سایر کشورها در دستور کار صدا و سیما است.

 

ضرغامی با اشاره به استقبال مردم از شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال و لزوم سرعت‌بخشی این تکنولوژی به همه نقاط کشور افزود: صدا و سیما امیدوار است در آینده نزدیک با کمک مجلس شورای اسلامی امکان بهره‌مندی همه‌ مردم را از تکنولوژی‌های نوین رسانه‌ای به‌ویژه استفاده مخاطبان از تصاویر با کیفیت HD فراهم کند.

 

رئیس سازمان صداوسیما با برشمردن ظرفیت و قابلیت‌های رسانه‌ ملی در حوزه فنی به‌ویژه سیگنال‌رسانی، وضعیت کنونی رسانه‌ ملی را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: اتصال مراکز مختلف صداوسیما به شبکه فیبر نوری راهکاری مناسب برای سیگنال‌رسانی امن است. خوشبختانه صداوسیما با همکاری مجلس شورای اسلامی به این مهم دست پیدا کرده است.

 

رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این دیدار اقدامات رسانه‌ ملی در حوزه فنی و رویکرد توسعه‌محوری صداوسیما را غرورآفرین خواند و گفت: اینکه صداوسیما با مدیریت درست و برنامه‌ریزی منطقی از ظرفیت و توان کشور در پیشبرد اهداف فنی و ارتباطی خود بهره‌برداری کرده است، قابل قدردانی است.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چشم‌انداز 20 ساله کشور و لزوم توجه بیش از پیش به توسعه صنایع و بهره‌برداری درست از منابع افزود: برای موفقیت بخش‌های مختلف در رسیدن به این چشم‌انداز، صدا و سیما نقش مهم و فوق‌العاده تأثیرگذاری دارد.

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه از نیاز صنایع داخلی به حمایت‌های همه‌جانبه به‌ویژه حمایت رسانه‌ای سخن گفت و ادامه داد: تشویق مردم به استفاده از تولیدات داخل و تبلیغ کالاهای داخلی حرکت صنعت کشور را به سمت توسعه همه‌جانبه سرعت می‌بخشد.

 

در ادامه این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن در ارتباط با موضوعات مختلف به‌ویژه مسائل صنعت و معدن و همچنین تولیدات رسانه‌ای اظهارنظر کردند.

 

توجه بیشتر به فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور، ارائه برنامه‌های حمایتی از صنایع کوچک و بزرگ، لزوم تکمیل پوشش رسانه‌ای در کل کشور، تلاش برای برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت، توجه به نیازهای نیروی انسانی شاغل در حوزه صنعت و معدن، لزوم ارتباط بیشتر رسانه‌ ملی با کمیسیون‌های تخصصی، درخواست استفاده بیشتر از نمایندگان مجلس در برنامه‌های صداوسیما، توجه بیش از پیش به کارهای زیربنایی کمیسیون صنایع برای کشور و انعکاس مطلوب رسانه‌ای آن و حمایت بیش از پیش از تولیدات ملی بخشی از مطالبی بود که در این بازدید طرح شد.

 

در این بازدید نمایندگان عضو کمیسیون مجلس از اقدامات مؤثر صداوسیما در توسعه همه جانبه کشور در بخش‌های مختلف قدردانی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده