قدس آنلاین : فرماندار سمیرم گفت: با توجه به ظرفیت کشاورزی شهرستان سمیرم، وقف درختان مثمر فرصتی مناسب برای مشارکت مردم شهرستان در سنت ماندگار وقف است.

مشارکت سمیرمی ها با وقف درختان مثمر در سنت ماندگار وقف

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمدحسین نصرتی در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم با اشاره به اهمیت سنت حسنه وقف، اظهار کرد: وقف سنتی حسنه و ماندگار است و همیشه مثل یک رودخانه در جامعه جاری و ساری است.

وی  ترویج فرهنگ وقف را در حل مشکلات جامعه موثر دانست و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه رسالتی حساس و مهم بر عهده دارد و منشأ خدمات عظیم، مستمر و ماندگار در جامعه است.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: یکی از رسالت های اوقاف و امور خیریه اجرای دقیق نیات واقفان است و نیت وقف قابل تغییر نیست و نیت واقف تا ابد ادامه دارد.

وی با اشاره به سابقه دیرینه وقف در شهرستان سمیرم گفت: باید از همه فرصت‌های شهرستان برای هدایت موقوفات جدید به سوی نیازهای روز جامعه استفاده شود.

نصرتی ادامه داد: واقفان باید وقفنامه‌های خود را متناسب با نیازهای جامعه از جمله امور فرهنگی، علمی، کمک هزینه جهیزیه، مسکن، اشتغال و دیگر نیازهای جامعه امروزی انجام دهند تا طیف زیادی از محرومان را در برگیرد.

وی وقف درختان مثمر را اقدامی ارزشمند دانست و اذعان کرد: باغات سیب از ظرفیت‌های شاخص شهرستان سمیرم است که با ترویج فرهنگ وقف درختان مثمر می‌توان از این قابلیت برای گسترش و مشارکت مردم مردم شهرستان سمیرم در سنت ماندگار وقف بهره برد.

فرماندار سمیرم با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه وقف و بقاع متبرکه شهرستان اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای صورت‌گرفته مردم شهرستان از خدمات شایسته مبشری، رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم، رضایت کامل دارند و من نیز به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید، آمادگی خود را برای همکاری با سرپرست جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان اعلام می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به گستردگی وسعت و پراکندگی روستاها و شهرهای شهرستان، خواستار توجه و حمایت ویژه مسئولان استانی از این شهرستان شد و گفت: این شهرستان نیازمند اعتبارات ویژه است و امیدواریم مسئولان با حمایت جدی و تخصیص اعتبارات ویژه به این شهرستان زمینه توسعه و ارائه خدمات درخور و شایسته مردم شهرستان را فراهم نمایند.

نصرتی در پایان بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: مردم ولی‌نعمت ما هستند و تکریم آنان و ارائه خدمت شایسته به عنوان خدمتگزاران به مردم ضروری است و تکریم ارباب رجوع، باید اولویت نخست مسئولان شهرستان باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده