۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: 249638

وزیر صنعت با اشاره به عوامل افزایش قیمت خودرو گفت: تورم، تغیر کیفیت و شرایط خودرو از یورو 2 به یورو 4، اجبار به نصب دو ایربگ و افزایش ارزش افزوده از سوی مجلس و دولت و افزایش 25 درصدی بیمه شخص ثالث در افزایش قیمت خودرو موثر بود اما خودروسازان ما با افزایش تولید سعی در کاهش قیمت تمام شده دارند.

دلایل گرانی خودرو از زبان نعمت‌زاده

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو و یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو افزود: هدف ما افزایش تولید خودرو و صادرات خودروهای کیفی است.

 

وی با تاکید بر تعامل صنعت کشور با کشورهای خارجی و با بیان اینکه ساخت قطعات خودرو با کیفیت بسیار بالا از اولویتهای صنعت کشور است افزود: می توان با تعامل کار را پیش برد و در موارد کمبود باید از خارجی‌ها کمک گرفت و در آنجا که توان داریم در بخش صادرات نقش بیشتری داشته باشیم.

 

نعمت زاده با بیان اینکه حد اکثر توان را در بخش طراحی، تحقیق و توسعه و ساخت قطعات به کار می گیریم تصریح کرد: متاسفانه از این جهت در گذشته عقب مانده‌ایم اما با فعال شدن واحدهای مهندسی، طراحی و آزمایشگاهها هم قطعات کیفی‌تر خواهد شد و هم جایگزین قطعات وارداتی می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تورم 40 درصدی گذشته و زیر 20 درصدی فعلی به معنای گران شدن عوامل تولید است و طبیعی است که همه سازندگان خودشان را با این شرایط تطبیق دهند و باید همانطور که خودشان را سرپا نگه می دارند حال مصرف کننده را نیز رعایت کنند.

 

به گفته وی تولید 8 ماهه خودرو طی سال جاری افزایش 8 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

 

نعمت زاده اضافه کرد: تورم، کمبود نقدینگی، افزایش چند برابری نرخ ارز و .. باعث ایجاد مشکلاتی برای صنعت و تولید کشور شده است بنابر این از سیستم بانکی تقاضای یاری بیشتری داریم تا این مشکلات را به پای صنعتگران نگذارند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از صنایع ما در ظاهر خصوصی سازی شده‌اند و در واقع بابت رد دیون به دستگاه مقابل واگذار شده است و این باعث می شود که دستگاهی که صنعت را در اختیار گرفته قدر و ارزش آن را نداند.

 

نعمت زاده اظهار کرد: با راه اندازی تولید، خدمات، اشتغال و گردش نقدینگی فعال می شود و درآمد سرانه بالا می رود.

 

به گفته وی آمار تولیدات بخش صنعت کشور در سال جاری حاکی از روند رو به رشد و حتی در برخی موارد بالای 100 درصدی است به گونه ای که در خودرو 70 درصد و در فولاد 100 درصد است.

 

بنا بر اعلام در نهمین نمایشگاه بین المللی قطعات ، لوازم و مجموعه های خودرو حدود 520 میهمان خارجی ، 180 شرکت خودروساز و قطعه ساز از 30 کشور دنیا و 18 سفیر حضور دارند.

 

این نمایشگاه تا 10 آذر ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده