رییس کل دادگستری استان تهران گفت: با مدیریت زمان می‌توان کیفیت و کمیت دادرسی و رسیدگی‌ها را ارتقاء بخشید.

با مدیریت زمان می‌توان کیفیت و کمیت دادرسی‌ها را ارتقا داد

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی پس از بازدید سرزده از حوزه قضایی بخش لواسانات، با تسلیت به مناسبت اربعین حسینی (ع) و تشکر از زحمات ارزشمند قضات و کارمندان شریف این حوزه قضایی، اظهار کرد: با توجه به وضعیت حساس منطقه از جهات مختلف به‌ویژه اختلافات ملکی، ضرورت دارد قضات با تکیه بر تبحر قضایی خود صرفا با رعایت مقررات قانونی و شرع انور و به دور از هرگونه حواشی، قاطعانه و عادلانه در خصوص پرونده‌های مطروحه اتخاذ تصمیم کرده و حکم صادر کنند.

 

وی ادامه داد: مسلمان در چنین مناطقی سلیم النفس بودن قاضی می‌تواند در اجرای عدالت و جلب اعتماد عمومی تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

رییس دادگستری استان تهران با تاکید بر استفاده بهینه از اوقات توسط قضات و کارمندان، افزود: با مدیریت زمان می‌توان کیفیت و کمیت دادرسی و رسیدگی‌ها را ارتقاء بخشید و به طور طبیعی خروجی آن تصمیمات قضایی متقن، مستند و منصفانه و کاهش موجودی پرونده‌های جریانی و اجرایی به ویژه پرونده‌های مسن خواهد بود.

 

رییس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: همانطور که امام راحل (ره) فرمودند، دستگاه قضایی ملجاء و پناهگاه مظلومین و ستمدیدگان است و لذا مردم به عدلیه امیدوارند که با رعایت انصاف و در کمال قاطعیت بتوانند از این طریق نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کنند.

 

وی گفت: وظیفه ما ارتقاء مستمر این امیدواری مردم است و باید مواظف باشیم برخی افراد سودجو و فرصت طلب و متجاوز به حقوق مردم و جامعه نتوانند از قوه قضاییه جهت رسیدن به اهداف شوم و پلید خود به‌عنوان تکیه گاه استفاده کنند و لازم است قضات ما هشیار بوده و با بصیرت و درایت خود مانع نفوذ این افراد به دستگاه قضا و استفاده ابزاری از عدلیه توسط آنان شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده