قدس انلاین-قاانی:دربسته ویژه خبری امروز می توانید مطالبی درخصوصقاچاق میوه های خارجی به داخل کشور انهم با برچسب ایرانی وهمچنین فروش مواد مخدردر مترو وافزایش قیمت دارو بخاطرسیاستهای جدید ارزی سوییس و..را مطالعه نمایید

از"قاچاق میوه خارجی با برچسب ایرانی"و"فروش جوراب 168 هزار تومانی"تا"گرین کارت برای فیلم‌ساز دفاع مقدسی"و"فروش مواد مخدر در قالب دستفروش مترو!

*قاچاق میوه خارجی با برچسب ایرانی

 میوه‌هایی که به محوطه بازارچه‌های مرزی وارد می‌شود با فرآیندی اسناد و مدارک‌شان به میوه‌های تولید داخل تغییر یافته و به عنوان اجناس مرجوعی با برچسب‌های ایرانی وارد کشورمان می‌شود که به این ترتیب هیچ ردی از ورود غیر قانونی میوه برجای نخواهد ماند.

*افزایش قیمت داروهای وارداتی بخاطرسوییس

 به خاطر سیاست های جدید ارزی دولت سوییس، نرخ برابری فرانک سوییس در برابر یورو به میزان حدود 20 درصد افزایش یافته است و با توجه به اینکه فرانک سوییس از جمله ارزهای مهم برای واردات دارو است، این موضوع تاثیر خود را روی قیمت داروهای وارداتی ایجاد می کند.

 *پذيرايي از "اوباما" با خرچنگ آب پز و غير کبابي در عربستان!

 «باراک اوباما» رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در زمان تسليت گويي به خاندان آل سعود به مناسبت مرگ «ملک عبدالله آل سعود»،‌ در عربستان در کاخ پادشاه به ضيافت ناهار دعوت شدند. اما آنچه که مورد توجه همراهان "اوباما" قرار گرفت، ليست و منوي غذايي بود که در اين ضيافت قرار داشت از همين رو يکي از همراهان اوباما با تلفن همراه خود تصويري از اين منو را گرفته و در فضاي مجازي منتشر کرد.نکته تعجب برانگيز در اين منوي غذا، وجود خرچنگ آب پز و غير کبابي بوده است!

*فیلم‌ساز دفاع مقدس دنبال گرین کارت

 در سال‌های اخیر تعدادی از بازیگران سینمای اقدام به مهاجرت به امریکا نموده‌اند. این افراد گهگاه در مصاحبه‌های خود نیز به این مسئله اشاره می‌کنند اما نکته تأسف‌آور این است که ظاهراً طرح مذکور برخی مسئولان و مدیران سینمایی را نیز قلقلک داده و آن‌ها را به اخذ گرین کارت ترغیب کرده است. حتی یکی از چهره‌های شناخته‌شده سینمای دفاع مقدس نیز اقدام به اخذ گرین کارت کرده که این مسئله جای تعجب فراوان دارد! نکته قابل‌تأمل این است که افراد پس از دریافت گرین کارت و طی مدت‌زمانی 5 ساله، گذرنامه آمریکایی دریافت خواهند کرد. این گذرنامه پس‌ازآن ارائه می‌شود که آن‌ها در مقابل مقامات آمریکایی قسم یاد کنند که اگر روزی کشور امریکا به خطر افتاد از آن دفاع کنند. حال مشخص نیست اگر روزی میان ایران و امریکا درگیری نظامی رخ دهد، این مسئول سینمایی یا فیلم‌ساز دفاع مقدس در کدام جبهه قرار خواهد گرفت و به نفع کدام طرف علیه دیگری خواهد جنگید؟ سینما پلاس نوشت:نکته قابل‌تأمل دیگر این طرح این است که یکی از مراحل ابتدایی دریافت گرین کارت، حضور این هنرمندان در بیمارستانی در ابوظبی و برهنه شدن در مقابل پزشکان جهت معاینه و پاسخ به برخی سؤال‌های بسیار شخصی و خصوصی است. تصور اینکه این سؤال‌ها از مدیر سینمایی و فیلم‌ساز ارزشی هم مطرح شود و او هم به آن‌ها پاسخ دهد، کمی عجیب و اندکی شرم‌آور است. آیا دریافت اقامت امریکا ارزش پذیرفتن چنین مسائلی را دارد؟! تحقیقات درباره دیگر مسئولان سینمایی که دارای اقامت کشورهای خارجی هستند چندان دور از ذهن نیست.

*فروش جوراب 168 هزار تومانی

 در تهران، مغازه‌هایی هستند که یک جفت جوراب را با ادعای اینکه متعلق به یک برند خاص است، به مبلغ 168 هزار تومان می‌فروشند،همچنین در میان اجناس، پالتو یک میلیون و 400 هزار تومانی، شال گردن 450 هزار تومانی و کروات 250 هزار تومانی به چشم می‌خورد.

*فروش مواد مخدر در قالب دستفروش مترو!

 قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از توزیع مواد مخدر در مترو در قالب دستفروش خبر داد و گفت: موادمخدر از طریق پست و پیک موتوری نیز جابجا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده