قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت برنامه های سال آینده این پژوهشگاه را در دو بخش پردیس بالادستی و پایین دستی و با تمرکز بر استفاده از تکنولوژیهای نوین تشریح کرد.

تکنولوژی چاه هوشمند برای ازدیاد برداشت نفت توسعه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین امیرعباس حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در پردیس بالادستی تمرکزمان برای سال 94 موضوع ازدیاد برداشت با استفاده از روش های نوین است، اظهار داشت: این موضوع با همکاری شرکتهای بهره بردار همچون شرکت مناطق نفت خیز جنوب، فلات قاره، نفت مرکزی و اروندان اجرایی می شود.

وی با اشاره به پروژه های مربوط به ازدیاد برداشت از چاههای نفت، گفت: در این راستا توسعه تکنولوژی مربوط به چاه هوشمند در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به زمان کوتاه اجرای آن، می تواند موضوع ازدیاد برداشت را محقق کند.

حسینی از تمرکز بر تاسیسات سطح الارضی به عنوان اولویت کوتاه مدت پژوهشگاه صنعت نفت نام برد و ادامه داد: برای برنامه های بلندمدت نیز مطالعات مخازن و توسعه میادین نفتی را با همکاری مشترک با بهره برداران نفت در دستور کار قرار داده ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در پردیس پایین دستی، تمرکز ما بر لایسنس های مورد نیاز صنعت نفت به ویژه لایسنس های راهبردی و استراتژیک صنایع پالایشی خواهد بود. علاوه بر این توسعه برخی کاتالیستهای مورد نیاز صنعت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در حوزه پالایش و فراورش گاز نیز سال 94 توجه ویژه ای به موضوع گوگردزدایی خواهیم داشت و در واقع توان فناورانه استفاده از گاز ترش و تبدیل آن در آینده صنعت گاز ایران را به کار خواهیم بست.

 

برچسب‌ها