یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت و تاثیر آن در اقتصاد سال آینده از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

اقتصاد سال 94 از درجه اهمیت بالایی برخوردار است/ تولید را مورد حمایت بیشتر قرار دهند
 

مهدی تقوی، مدرس دانشگاه علامه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقتصاد ایران در سال 1394، گفت: متاسفانه اقداماتی که از سوی کشور های حامی غرب انجام شد کاهش قیمت نفت را به دنبال داشت و این اقدام در حالی بود که دولت گذشته ایران مبالغ بسیاری از درآمد های ارزی کشور را در بخش های غیر ضروری هزینه کرد.

وی ادامه داد: در سال آینده باید اقتصاد به سمت تولید حرکت کند و با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و همچنین حمایت های دولت و مجلس باید میزان صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم چراکه در صورت موفقیت در این زمینه برخی از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی در خصوص تولید با کیفیت و قابل رقابت با نمونه های خارجی در بازار های بین المللی گفت: من معتقد هستم که کالایی که قرار است در بازار های جهانی عرضه شود باید از کیفیت بالا برخوردار باشد و همین امر قدرت رقابت ما را افزایش می دهد. طی سالیان گذشته روند تولید کشور مطلوب نبوده است و ما باید جبران کنیم.

این کارشناس اقتصادی در خصوص نحول عملکرد دولت در سال آینده نیز گفت: دولت باید هرچه در توان دارد بکار گیرد تا بخش خصوصی تقویت شود، خوشبختانه دولت رویکرد خوبی در خصوص حمایت از تولید دارد و من امیدوارم به همین روند خود ادامه دهد.

برچسب‌ها