نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز دنیا مبهوت پیشرفت های هسته ای کشورمان شده است، گفت: به طور حتم پیشرفت های هسته ای کشورمان مرهون خون شهدا به خصوص شهدای هسته ای و هدایت های مدبرانه رهبر معظم انقلاب است.


پیشرفت های هسته ای کشورمان مرهون خون پاک شهداست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام  سیدمحمدعلی شهیدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت 22 اسفند ماه روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند سال 1358 به فرمان حضرت امام (ره) و نامگذاری این روز با تصویب شورای انقلاب فرهنگی به عنوان روز شهید این مطلب را بیان کرد.

وی نکات آیه های دهم و یازدهم سوره صف قرآن کریم را متذکر شد و گفت: خداوند متعال در این آیات مومنان را به تجارتی رهنمود می کند که اساس آن جهاد در راه خدا با جان و مال است و اگر آگاه باشیم سود این تجارت تنها برای مومنان است.

شهیدی سرمایه، خریدار و فروشنده را سه رکن این تجارت برشمرد و گفت: مومنان به عنوان فروشنده از جان و مال خویش به عنوان سرمایه استفاده می کنند و خداوند متعال خریدار این متاع است.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: سود این تجارت برای مومنان به طور حتم نجات از عذاب دردناک الهی و ورود به بهشت برین و پیروزی همیشگی است.

وی با بیان اینکه، این تجارت و سرمایه گذاری از ابتدای آفرینش تا کنون وجود داشته است، گفت: البته جهاد در راه خداوند متعال و سرمایه گذاری جان و مال در برهه هایی از تاریخ همانند زمان امام حسین (ع) از رونق بیشتری برخوردار بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه هشت سال دفاع مقدس و اینکه انقلاب اسلامی ایران نخستین انقلاب عقیدتی پس از دوران پیغمبر اسلام محسوب می شود، گفت: مردم مومن ایران با جان و مال خویش در راه خدا جهاد کردند و همه دست به دست هم دادند و در مقابل دشمنان از انقلاب نوپای خود محافظت کردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تاکید بر اینکه همه ما وارث خون شهیدان و در مقابل آن مسوول هستیم، گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی رهین خون شهدا، رزمندگان و ایثارگران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ما بایستی دین خود را به شهدا ادا کنیم و خون آنان را پاس بدانیم، افزود: اگر امروز می توانیم در مقابل ابرقدرت های جهان ایستادگی کنیم به دلیل فداکاری های شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با اشاره به سنگ اندازی دشمنان انقلاب اسلامی در دستیابی ایران به دانش صلح آمیز هسته ای به نامه اخیر جمهوریخواهان سنا در امریکا به ایران اشاره کرد و گفت: آنها در این نامه اعلام کرده اند که حتی در صورت توافق ما آن را قبول نداریم و این مسئله برای کشوری که همواره ادعای تمدن و آزادیخواهی می کند تنها مایه شرمندگی است.

وی همچنین با اشاره به کشتار فجیعانه مردان و زنان و کودکان به دست گروهک تروریستی داعش گفت: امروز بر کسی پوشیده نیست که این گروهک تروریستی و طالبان به طور حتم دست پرورده کسانی است که از طرق مختلف از آنان حمایت می کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه، ملت فداکار ایران همواره با هوشیاری کامل پشت سر رهبر خود نه یک قدم جلوتر و نه با فاصله گام بر می دارد، گفت: ملت ایران به پشتوانه سرمایه عظیم رهبری و دولت پاسخ دشمنان خویش را خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده