قدس آنلاین- تبریز: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه صنعت گردشگری با تقویت زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

توسعه صنعت گردشگری با تقویت و حمایت از بخش خصوصی امکان‌پذیر است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید شبستری‌خیابانی، در خصوص اهمیت گردشگری و جایگاه استان آذربایجان‌شرقی در این امر، اظهار داشت: قابلیت‌های استان آذربایجان‌شرقی و ظرفیت قابل توجه کلان شهر تبریز به واسطه قدمت کهن و تاریخی، جاذبه‌های مذهبی، فرهنگ غنی، میهمان نوازی، به علاوه امکانات درمانی و جاذبه‌های مهم دیگر، بیش از این نیازمند توجه نهادها و سازمان‌ها در سطح استانی و کشوری است.

وی افزود: انتظار می‌رود تا ادارات میراث فرهنگی و گردشگری، ارشاد و فرهنگ اسلامی و شهرداری‌ها در امر اطلاع رسانی جامع،  مناسب و معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، هم افزایی لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری با تقویت و حمایت از بخش خصوصی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: با تقویت زیرساخت‌های گردشگری و ارتقاء ظرفیت‌های موجود استان، فرصتی مناسب می‌یابیم تا برای تعمیم گردشگری به تمام فصول سال برنامه‌ریزی داشته باشیم و تلاش کنیم با افزایش جذابیت‌ها و تقویت بخش خصوصی، بستر لازم را برای شناسایی استعدادهای گردشگری، رونق گردشگری و میزبانی شایسته از میهمانان و مسافران، در طول ایام سال فراهم کنیم.

شبستری‌خیابانی افزود: ترسیم نقشه راه گردشگری استان و دستیابی به کانون و قطب گردشگری منطقه با تمام وجوه و ابعاد، با ایجاد امکانات جدید و توسعه صنعت گردشگری حاصل می‌شود که تحقق این امر، جز با تلاش فراگیر مسئولان و بخش خصوصی امکانپذیر نیست.

معاون استاندار، معرفی جاذبه‌های فرهنگی و توریستی، اصلاح و توسعه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، گسترش خدمات بین راهی، کاهش تصادفات جاده‌ای، برپایی نمایشگاه‌های دائمی و موقت محصولات و تولیدات داخلی و صنایع دستی و بهبود وضعیت مراکز اسکان و اقامتی و ایجاد تسهیلات رفاهی ویژه میهمانان، مسافران و گردشگران را در توسعه صنعت گردشگری استان مهم خواند.

وی با اشاره به دغدغه‌های جدی استاندار در قبال افزایش ایمنی راه‌ها و دستیابی به مسیرهای روان و ایمن و تلاش برای افزایش رضایتمندی مسافران، تصریح کرد: با توجه به همکاری و همدلی مطلوب اعضای ستاد گردشگری استان، به حمد الهی آذربایجان‌شرقی به استقبالی شایسته از گردشگران تابستانی خواهد رفت.

پخش زنده