۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: 274115

محمد جواد عبدی - قدس آنلاین: شبکۀ اجتماعی توییتر اقدام به راه اندازی نرم افزاری به نام “پریسکوپ” کرده است که به کاربران امکان ضبط و پخش آنلاین ویدئوها را می دهد. استفاده از این نرم افزار در حال حاضر تنها برای کاربرانی که از سیستم عامل تلفن همراه به نام “آی او اس” استفاده می کنند، امکانپذیر است.

پریسکوپ چه مزایا و چه معایبی دارد؟
به گزارش قدس آنلاین، توییتر اعلام کرده است به زودی امکان استفاده از این نرم افزار را برای کاربرانی که از سیستم عامل آندرویید استفاده می کنند، فراهم می کند.
 
توییتر این نرم افزار را به قیمت ۱۰۰ دلار خریداری کرده و در اختیار کاربران این شبکۀ اجتماعی قرار داده است.
 
استفاده از این نرم افزار از سوی توییتر، سوالهایی را مطرح کرده است که از آنجمله می توان به رعایت حریم خصوصی افراد اشاره کرد. ضمن اینکه، هیچ نظارتی بر ویدئوهایی که از سوی کاربران به صورت آنلاین و مستقیم ضبط پخش می شود، وجود ندارد.
 
برخی از منتقدان به نرم افزار پریسکوپ می گویند امکان نصب تلفن همراه به یک پهپاد و انتشار ویدئوهای ضبط شده توسط این تلفن همراه و پخش آن در یک زمان می تواند از نظر امنیتی مشکلاتی ایجاد کند.در مقابل، طرفداران این نرم افزار می گویند استفاده از “پریسکوپ” نوعی خبرنگاری شهروندی است و می تواند به روند انتشار اخبار و مسائلی که رسانه ها به آن نمی پردازند، کمک کند.
 
پریسکوپ رقابت تنگاتنگی با نرم افزارهای دیگری به نام “Meerkat” دارد که قابلیت های مشابهی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده