قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول روزنامه های امروز.

از "پارتیزان های یمن در شهرهای عربستان" و "نابودی پورشه و بی ام و در سه ثانیه" تا "حذف بی سر و صدای یارانه پردرآمدها"

پارتیزان های یمن در شهرهای عربستان

روزنامه "قدس" از "استفاده عربستان از سلاح های ممنوعه علیه مردم بی دفاع" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "بمب های فسفری 330 یمنی را به خاک و خون کشید"

روزنامه "قدس" با انتشار عکسی، همچنین از برگزاری تجمع اعتراض آمیز علما و طلاب حوزه های علمیه علیه آل سعود خبر داد.

روزنامه "اسرار" نیز در یکی از تیترهای خود به نقل از "آیت الله مکارم شیرازی" نوشت: "ذره ای از اسلام و غیرت در وجود آل سعود بود، مرتکب جنایت نمی شد"؛ این روزنامه همچنین از "آماده باش امنیتی در عربستان" خبر داد.

روزنامه "کیهان" نیز از تازه ترین خبرها از جنگ یمن می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "پارتیزان های یمن در شهرهای عربستان؛ آل سعود آماده باش داد"

روزنامه "حمایت" نیز از دستگیری ده ها جاسوس آل سعود و رژیم صهیونیستی توسط انصارالله خبر داد و در تیتر یک خود نوشت: "وحشت عربستان از عملیات انتقام جویانه"

***

حذف بی سر و صدای یارانه پردرآمدها

در حالیکه وزارت رفاه از حذف یارانه نقدی برخی پردرآمدها خبر می دهد، سخنگوی دولت خبر حذف یارانه برخی گروه های پنجگانه را تکذیب می کند.

در همین راستا روزنامه "قدس"  با بیان اینکه "پرداخت به قشرهای متوسط و کم درآمد ادامه می یابد"، در تیتر خود نوشت: "خبرهای ضد و نقیض از حذف یارانه پردرآمدها"

"وطن امروز" هم از تناقض دولتی ها بعد از انتشار خبر حذف 5 گروه یارانه بگیر خبر می دهد و تیتری به این شرح دارد: "یارانه حذف شد، تکذیب ها هم شروع شد"

تیتر "هفت صبح" نیز با بیان این سئوال که "به جز مالکان خودروهای گران قیمت و صاحبان صرافی ها، کدام اقشار از دریافت یارانه بازمانده اند؟" در تیتر خود نوشت: "خط خوردن چراغ خاموش یارانه نقدی پنج گروه"

در تیتر یک روزنامه "همشهری" نیز می خوانیم: "اردیبهشت؛ نوبت بعدی قطع یارانه پردرآمدها"

روزنامه "جام جم" نیز در این خصوص نوشت: "بررسی های جام جم نشان می دهد: استقبال از حذف یارانه پردرآمدها"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز در تیتر یک خود نوشت: "با تصویب و درخواست مجلس و اجرای دولت آغاز شد: حذف بی سر و صدای یارانه پردرآمدها"؛

به نظر می رسد تاکید روزنامه "آفتاب یزد" به اینکه این حذف یارانه "با تصویب و درخواست مجلس" بوده و تنها دولت آن را "اجرا" می کند، به خاطر جلوگیری از انتقادهای احتمالی به دولت در خصوص نحوه حذف یارانه ها در آینده باشد.   

این روزنامه همچنین "در سرمقاله" خود مطلبی تحت عنوان "اقدام قابل تحسین دولت" دارد و از آغاز خاموش و تدریجی حذف یارانه پردرآمدها استقبال کرده است.

***

نابودی پورشه و بی ام و در سه ثانیه

روزنامه "قدس" در یکی دیگر از تیترهای فرعی خود نوشت: "سرعت مرگبار پورشه و بی ام و، 3 قربانی گرفت"

روزنامه "جام جم" نیز عکس یک خود را به این تصادف اختصاص داد و با طرح این سئوال که "خودرو؛ وسیله نقلیه یا آلت قتاله"، در تیتر خود نوشت: "بامداد سیاه خودروهای گران قیمت در پایتخت"

روزنامه "هفت صبح" با تیتر "نابودی پورشه و بی ام و در سه ثانیه"، بصورت ویژه به این خبر پرداخته است و عکس و تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است. این روزنامه چهارکشته و شایعات زیادی که در خصوص این تصادف بوجود آمده بود خبر می دهد. شایعاتی همچون فوت یکی از مجریان معروف تلویزیون در این تصادف که تکذیب شد.

***

تایید انتقادات

خبرها در خصوص مذاکرات هسته ای، همچنان در صفحات اول روزها به چشم می خورد. روزنامه "عصرایرانیان" از "روایت تازه ریابکوف از مذاکرات لوزان" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "فکت شیت آمریکایی ها درست است"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز از قول "سید عباس عراقچی" نوشت: "برخی از انتقادات به تفاهم لوزان ناشی از نبود اطلاعات است"

روزنامه "جوان" هم از قول "عراقچی" نوشت: "برگشت پذیری در برنامه هسته ای یک ساعت است"

"اعتماد" نیز از مناظره داغ هسته ای در دانشگاه علامه خبر داد. در تیتر این خبر می خوانیم: "منتقدان پرسیدند، دیپلمات ها پاسخ دادند"؛ روزنامه "ایران" نیز از این مناظره با عنوان "نشست داغ تیم مذاکره با منتقدان هسته ای" یاد می کند.

"وطن امروز" نیز با انتشار عکسی از عراقچی در این مناظره؛ تیتر زد: "تایید انتقادات"

 

برچسب‌ها

پخش زنده