وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعطای سبد غذایی به ۱۰ میلیون نفر از محرومان در چند نوبت خبر داد و گفت: نباید پول، پول بیاورد، بلکه باید با کار ثروت‌آفرینی کنیم.

اعطای سبد غذایی به ۱۰ میلیون محروم/ نباید پول، پول بیاورد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر، علی ربیعی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: تقارن روز کارگر با مراسم‌های معنوی از جمله ولادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) را به فال نیک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) افتخار اسلام است، چرا که با دست‌های پینه‌ بسته برای جامعه و نه برای نفع شخصی تولید می‌کرد و افتخار می‌کنیم که الگوی ما کارگران مولایی است که چاه حفر و نخلستان آباد می‌کرد، بیان کرد: کارگران ایرانی خود را در کنار کارگران یمنی و عراقی و فلسطینی می‌دانند و با آنها همدلی می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امام علی (ع) پدر همه یتیمان بود و نشان داد که پدران نه تنها رسالت برای خانواده خود بلکه در جامعه هم برای همه افراد و محرومان مسئولیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه امیرالمؤمنین (ع) اجرای احکام اسلامی را یک اصل می‌دانستند، گفت: این یک افتخار است که امام علی یک خویش‌فرما بود و با دست خود برای جامعه تولید می‌کرد.

ربیعی با بیان اینکه با بیان اینکه هم‌اکنون به مفاهیمی همچون نان حلال، برکت کار، ارزش عرق کارگر همتراز با خون شهید و ثواب کار خیر نیازمندیم، اظهار داشت: اگر جامعه‌ای خوشبخت می‌خواهیم باید نهضت مصرف کالای داخلی ایجاد کنیم. باید از کیف، کفش و لباس ایرانی استفاده کنیم و از مصرف بیهوده کالای خارجی به سمت مصرف ساخت تولید دست خودمان روی بیاوریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه روز کارگر، روز کارفرمایان هم است، افزود: هر کس خشتی روی خشت دیگری بیفزاید از طرف ما حمایت می‌شود، چرا که براساس خیر جمعی و ثواب حرکت می‌کند. جمع‌آوری سرمایه‌های خود با گزینه تعاونی‌ها را یک سیاست راهبردی می‌دانیم و در این زمینه از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مقابل بیکاران و کارگران مسئول هستیم، اظهار داشت: توجه به بنگاه‌ها، همدلی کارگر و کارفرما با توجه به تولید در دستور کار قرار دارد چرا که از این طریق جامعه‌ای با نشاط خواهیم داشت و هم‌اکنون نیازمند کار زیاد و جدی هستیم و نباید پول، پول بیاورد، بلکه باید با کار ثروت‌آفرینی کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کارگران مشاغل را بیمه کرده‌ایم و اکنون همه ایرانیان اگر اراده کنند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، بیان کرد:  یکی دیگر از اقدامات وزارتخانه حمایت غذایی از کارگران است و به دستور رئیس جمهور نیازمندان شناسایی و به ۱۰ میلیون نفر از محرومان در نوبت‌های مختلف سبدغذایی اعطا شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه تأمین اجتماعی ارائه خدمات بهتر و در حوزه آموزش فنی حرفه‌ای هم از شهر تا روستا محور اقدامات خواهد بود، کفت: کارگران نمونه در جمع نمازگزاران حضور دارند و رابطه‌ بین دین و کار با الهام از ارزش‌های تولید ایرانی موفقیت‌های جدیدی را به ارمغان خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده