یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که سناریوی ایران جایگزینی برای تحریم‌ها و اعمال تحریم علیه غرب، اتحادیه اروپا و آمریکاست، این اقدام سنا کار را برای تیم مذاکره کننده آمریکایی مشکل‌تر می‌کند.

اقدام سنای آمریکا کار را برای تیم مذاکره‌کنندشان مشکل می‌کند

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد:‌ مطمئنا اقدام سنای آمریکا کار را برای تیم مذاکره کننده آمریکایی‌ها مشکل‌تر خواهد کرد و قطعا جمهوری اسلامی ایران توافقی را می‌پذیرد که دارای ضمانت‌ها و تضمین‌های لازم اجرایی باشد.

وی افزود: حال که سنا چنین طرحی را تصویب کرده است تیم مذاکره کننده باید از طرف مقابل تعهد بگیرد تا بتواند جلو سوء استفاده و فریبکاری آنها گرفته شود و این نشان از یک بازی جدیدی است که آنها به وجود آورده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در روند مذاکرات اثرات منفی صورت گیرد مقصر اصلی طرف غربی است و اگر جمهوری اسلامی ایران تصمیم بر ترک مذاکره بگیرد مطمئنا بازگشت ایران دیگر به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ بنابراین ایران نیز از راهکارهایی که برای جایگزینی تحریم‌ها دارد استفاده خواهد کرد که بازنده‌ی آن اتحادیه اروپا و غرب هستند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از موقعیت‌هایی که در اختیار دارد می‌تواند تحریم‌هایی را علیه آنها اعمال کرده و فشارهایی را برای آنها داشته باشد که مطمئنا اگر از این موقعیت استفاده کند آن موقع آنها باید برای بازگشت ایران به پشت میز مذاکره اصرار کنند.

آصفری خاطر نشان کرد:‌ اقدام اخیر غرب سبب می‌شود که جمهوری اسلامی ایران اگر مذاکره را ترک کند بسته و سیاست دیگری را دنبال کند که نهایتا غرب اتحادیه اروپا و آمریکایی‌ها متضرر خواهند شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: سناریوی جمهوری اسلامی ایران این است که جایگزینی برای تحریم‌ها داشته و تحریم‌هایی را علیه آنان به عمل خواهیم آورد که در نهایت آنها متضرر می‌شوند و از این فرصت و موقعیتی که ایران دارد به منظور فشار بر آنها استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده