رییس سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد که نظام بیمه‌ای کشور نیازمند تحول اساسی است.

نظام بیمه‌ای کشور نیازمند تحول اساسی است
به گزارش  محمد جواد کبیر در مراسم معارفه خود به عنوان ریاست سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه موفقیت نظام‌های سلامت در اقصی نقاط دنیا نیازمند وجود یک بیمه کارآمد، همراه، مستقل و پاسخگوست گفت: اساسا نظام بیمه‌ای در کشور ما نیازمند تحول اساسی است. در اساسنامه سازمان بیمه سلامت تاکید شده ما باید به عنوان وکلای بیمه‌شدگان از حقوق آنها صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا باید همانطور که نظام سلامت در حال تحول است و دوره گذار را پشت سر می‌گذارد، یک همگرایی ایجاد کنیم، گفت: مطابق تاکید مقام معظم رهبری، همه کارگزاران سلامت امروز نیازمند همدلی و همزبانی بیشتر هستند تا مردم بتوانند حلاوت اتفاقات بزرگی که در این حوزه افتاده است را بچشند.

رییس سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: این حلاوت می‌تواند برای مردم ماندگار باشد. باید بدون هرگونه صف‌بندی اولویت اول را رضایتمندی مردم و ارائه‌کنندگان خدمات در حوزه سلامت قرار بدهیم.

کبیر در ادامه با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان بیمه سلامت می‌تواند با حاکمیت اطلاعات و استقرار نظام ثبت گزارش‌دهی دیده‌بانی درست را برای نظام سلامت به ارمغان بیاورد، گفت: امید است دولت با اعتماد بیشتر با حوزه رفاه و سلامت رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم کند. همچنین به دنبال آن هستیم مردم را قادر کنیم تا بتوانند دانش لازم را برای آگاهی از حقوق خود پیدا کنند.

 

برچسب‌ها