معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حفظ وحدت و انسجام میان مسوولان و مردم از مهم ترین اولویت های کشور به شمار می رود.

حفظ وحدت از مهم ترین اولویت های کشور است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی بعدازظهر شنبه در نشست شورای اداری مدیران دستگاه های اجرایی استان قزوین افزود: دشمنان وحدت و انسجام ملی ما را نشانه گرفته اند بنابراین باید برای تقویت یکدلی و اتحاد میان خود بیشتر بکوشیم.

وی ، تلاش برای تقویت وحدت و انسجام ملی را از وظایف مهم مسوولان برشمرد و گفت: با داشتن اتحاد و همدلی، توطنه های دشمنان علیه کشور همچنان کارساز نخواهد بود.

وی تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و افزود: اطاعت از ولی فقیه برای تداوم حرکت در مسیر ارزش ها و آرمان های متعالی یک وظیفه همگانی است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید همواره قدردان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشیم، افزود: انقلاب و نظام ما با صرف هزینه های زیادی از جمله تقدیم هزاران شهید به پیروزی رسیده تا امروز به درختی استوار و تنومند تبدیل شود.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: این مهم تنها وظیفه بنیاد شهید نیست بلکه یک وظیفه همگانی است.

حجت الاسلام شهیدی افزود: توطئه های پایان ناپذیر دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون هر روز وجود داشته است، اما به لطف هدایت ها و رهنمودهای امام راحل و هم اکنون مقام معظم رهبری یکی پس از دیگر خنثی شده و از بین رفته اند.

وی، عزت و اقتدار کشور را مرهون جانفشانی شهدا دانست و ادامه داد: امروز در وضعیت بی ثبات حاکم بر خاورمیانه و در شرایطی که هرج و مرج و ناآرامی در کشورهای منطقه حکفرماست، ایران اسلامی به لطف ایثارگری های شهدا و مقاومت مردم و برخورداری از نعمت ولایت فقیه در اوج ثبات، آرامش و امنیت قرار دارد.

*** سه میلیون و 250 هزار نفر زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران

حجت الاسلام شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود جمعیت ایثارگر کشور را سه میلیون و 250 هزار نفر خواند و با بیان اینکه همگی این تعداد زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند، افزود: خدمت به این قشر را وظیفه خود می دانیم چرا که میهن اسلامی مرهون فداکاری ها و از خودگذشتگی های شهدا و ایثارگران است.

معاون رییس جمهوری ، جمعیت شهدای میهن اسلامی را 230 هزار نفر خواند و گفت: از این تعداد هشت هزار تن در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی پهلوی و پیش از پیروزی انقلاب به فیض شهادت نایل شدند.

وی با بیان اینکه شهدا جان خود را در راه حفظ و احیای اسلام فدا و با این کار با خداوند معامله کردند، افزود: شهیدان با نثار جان شیرین شان بهترین سرمایه گذاری را برای آخرت خود انجام دادند.

حجت الاسلام شهیدی یادآور شد: اکنون 505 هزار جانباز و 42 هزار آزاده نیز زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران با اشاره به وجود خانواده هایی که چندین عضو خانواده خود را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده اند، این موضوع را نشان از علاقه مندی ملت ایران به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: 64 خانواده دارای پنج شهید، 86 خانواده دارای چهار شهید و سه هزار خانواده دارای سه و دو شهید در کشور داریم.

وی با اشاره به سفر دو روزه خود به استان قزوین، گفت: هدف از سفرهای استانی دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و رسیدگی به مسایل و مشکلات آنها است.

*** رسیدگی به مسایل درمانی، بیشترین مطالبات خانواده های شهدا و ایثارگران

رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران بیشتر مسایل و مشکلات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را مربوط به حوزه درمان دانست و گفت: بنیاد شهید برای پاسخگویی به نیازهای درمانی جمعیت زیرپوشش خود برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام شهیدی با قدردانی از مسوولان استان قزوین بابت توجه به طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا و حضور در منازل آنان، گفت: طرح سپاس که نشآت گرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص دیدار و عیادت از خانواده های معظم شهدا است، از رییس جمهوری آغاز شد و امروز بتدریج در بین همه مسوولان از جمله وزرا، روسای سازمان ها و نهادها، استانداران و مدیران استانی جا افتاده است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به مناسبت های هفته گذشته، سالروز رحلت امام خمینی(ره) را تسلیت گفت و قیام خونین 15 خرداد سال 1342 را گرامی داشت و گفت: بنابر فرموده امام راحل باید این روز بزرگ را گرامی بداریم چرا که مبدا و سرآغاز انقلاب اسلامی از این واقعه بود.

معاون رییس جمهوری همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان از سوی دشمنان، گفت: تحریم ها در زمان جنگ تحمیلی نیز علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود اما با تلاش نیروهای نظامی کشور از جمله سپاه و ارتش کمبودهای نظامی جبران شد و دشمن در رسیدن به نقشه های شوم خود ناکام ماند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: دشمنان پس از ناتوانی از تجاوز نظامی به ایران برای رسیدن به اهداف شوم خود، حربه تحریم در همه امور اقتصادی از جمله غذا، دارو و نفت را پیش گرفتند که با هدایت های رهبر معظم انقلاب و مقاومت مردم، در این حوزه نیز راه به جایی نبردند.

وی از سال 94 به عنوان سالی استثنایی و سرنوشت ساز برای کشور یاد کرد و با بیان اینکه ابتدا و پایان این سال که از سوی مقام معظم رهبری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، مزین به نام مبارک حضرت فاطمه الزهرا (س) می باشد، افزود: کشور با مسایل مهمی از جمله مذاکرات هسته ای روبرو است که باید توجه به رهنمودهای معظم له، دست به دست یکدیگر داده و بتوانیم آنها را حل کرده و پشت سربگذاریم.

*** کاهش نرخ تورم و اجرای طرح سلامت از مهم ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید

معاون رییس جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود به دستاوردهای دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ تورم و اجرای طرح سلامت از بزرگترین اقدامات و خدمات دولت یازدهم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه با تلاش های دولتمردان آرامش نسبی در کشور حکفرما است، افزود: با رویکرد مناسب دولت شاهد استفاده از همه اقوام و سلایق مختلف در پست های مدیریتی کشور هستیم.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید، شاهد تعامل بسیار خوبی میان قوه مجریه و مقننه هستیم که امیدواریم این مهم در سال همدلی و همزبانی تقویت و ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام شهیدی با تاکید بر اینکه همه مردم و مسوولان باید به دولت در جهت انجام بهتر وظایف و رسیدن به اهداف خود کمک کنند، افزود: پشتیبانی مردم و مسوولان ، به دولت برای خدمتگزاری بهتر به ملت و حل مسایل و مشکلات کشور کمک می کند.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور دیدار و گفت وگو با خانواده های شهدا، حضور در یادواره شهدای روستای خیارج از عصر روز گذشته به استان قزوین سفر کرده است.

استان قزوین حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده