قدس آنلاین- کارگردان فیلم روز رستاخیز صبح امروز در اولین نشست هم اندیشی اکران فیلم سینمایی رستاخیز در سالن جلسات حوزه هنری خراسان گفت: فیلم روز رستاخیز حد و مرز جغرافیایی و سیاسی و عقیدتی ندارد زیرا که نام امام حسین (ع) شاخص ترین نام در عالم خلقت است.

رستاخیز محصول سینمای ملی ایران و آماده نمایش در سطح بین الملل است

  احمد رضا درویش با بیان اینکه یکی از دغدغه ها و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، اینست که دیده شدن در بعضی کارها سخت است، اظهار داشت: در فرهنگ شیعیان لطفش به این است که برپاکننده خیمه امام حسین(ع) دیده نشود، زیرا راز بودن در نیت برپایی این خیمه ، شما را به فرهیختگی می رساند.

کارگردان فیلم روز رستاخیزافزود: این فیلم از زاویه نگاه یک فیلمساز و یک مجموعه است و دربرگیرنده ظرفی است با نام و حضور امام حسین(ع) که هیچ مظروفی برایش در عالم هستی وجود ندارد.

درویش با بیان اینکه نام حسین(ع)  دارای یک برند جهانی است ، گفت: برای ساخت این فیلم که ساخت آن 11 سال طول کشید ، تا در جشنواره فیلم فجر سال گذشته، اکران شود  یک ریال از پول بیت المال و دولت هزینه نشده است.

وی درخواست خود را از مسئولین بخش بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چنین مطرح کرد: برای توزیع 50 هزار عدد دی وی دی این فیلم در مزارشریف افغانستان باید به کجا مراجعه کنم؟

درویش گفت: این فیلم متعلق به عاشقان امام حسین(ع) و اهل بیت (ع) است و انتظار داریم آثارتولید شده فاخر مذهبی با گستره وسیع در سطح جهان به نمایش دربیاید.

وی با بیان اینکه جایگاه فرهنگی فیلم رستاخیز، درسینما، به جایگاه اصلی اش برمی گردد، افزود: بهترین جایگاه برای تماشای این فیلم در روز اربعین  با حضور میلیونی عاشقان امام حسین(ع) است.

کارگردان فیلم رستاخیز افزود: این فیلم علاوه بر زبان فارسی، به زبان عربی، فرانسه،اردو آماده نمایش در سطح بین المللی است.

وی  درباره روند 11 ساله تولید و اکران این فیلم گفت: حتما حکمتی داشته که این فیلم در این برهه از زمان که در جهان شیعه حاکم است و بدترین شکل مغایر با اصول انسانی را در کشورهای اطراف و جهان می بینیم تا به حال به تعویق افتاده است، وجود دارد.

درویش از اقبال جامعه شیعی کشورهای آفریقا، عراق،پاکستان  و حتی کشورهای غربی در سایت این فیلم خبرداد و گفت: دامنه مخاطب این فیلم گسترده است، زیرا امام حسین(ع) ادامه دهنده راه سایر انبیاء در بشریت بوده است.

وی در پایان خبر داد که این فیلم همزمان با عید سعید فطر در سراسرکشور اکران می شود.

به گفته وی اکران این فیلم در تابستان درسینماهای گروهی  7تا4 هفته و  در سینماهای آزاد 10 هفته پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده