قدس آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد منطقه اقتصادی کاشان زمینه ای برای اشتغال در توسعه فناوری، استقلال ملی و خودکفایی است.

هدف دولت تدبیر جذب سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی کاشان است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمدرضا نعمت زاده در مراسم کلنگ زنی منطقه اقتصادی ویژه کاشان گفت: این منطقه در 3 فاز عملیاتی خواهد شد که در حال حاضر زیرساخت های اولیه برای 200 یا 300 هکتار آماده سرمایه گذاری است.
وی افزود: هدف دولت این نیست که در فعالیت‌های اقتصادی وارد شود بلکه در تهیه برخی زیرساخت ها می تواند کمک رسانی کند ولی بیشتر جذب سرمایه گذار مدنظر است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برخی صنایع نیاز به اشتغالزایی یک نفر دارد افزود: باید زمینه ای برای ایجاد اشتغالزایی بیشتر با ایجاد شرکت های بزرگ تری داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه صنعت کانی، نساجی و خودرو سازی کاشان دارای اهمیت ویژه ای است، گفت: برخی از صنایع به خاطر سوابق تاریخی می تواند زمینه رشد بیشتری برای اشتغالزایی داشته باشد.
نعمت‌زاده با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی در منطقه کاشان حائز اهمیت است؛ افزود: باتوجه به ظرفیت بالایی که تولید خودرو در این شهرستان دارد می تواند زمینه توسعه قطعه سازی خودروسازی را نیز داشته باشد.
وی تاکید کرد: این منطقه می تواند به مرکزی برای توسعه صادرات ایجاد اشتغال و درآمد تبدیل شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده