استاندار خراسان رضوی گفت: مخالفتی با اصل موسیقی در استان وجود ندارد اما حساسیت‌ها باید در زمینه برگزاری اجراها برطرف شود.

مخالفتی با موسیقی در خراسان رضوی وجود ندارد

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی که با محوریت برنامه‌ریزی مشهد 2017 در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برخی از حساسیت‌های اجرا‌های زنده عدم اختلاط زن و مرد یا کارناوالهایی است که گاه قبل و بعد از این مراسم راه می‌افتد یا بحث مد و آرایش است که باعث خدشه‌دار شدن ارزش‌ها و اعتقادات مردم می‌شود. 

 رشیدیان با بیان اینکه امام جمعه مشهد گفته است که با اصل موسیقی مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: حساسیت اصلی در زمینه اجرا‌های زنده و کنسرت‌ها مربوط به برگزاری آنها است که برای رفع حساسیت‌ها دستور کاری برای عوامل اجرایی و شهرستان‌ها ابلاغ شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری قانونی اجراهای زنده باشیم.

وی افزود: توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان به شهرستان‌های خراسان رضوی در زمینه اجرا‌های زنده مکاتباتی صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی برای اجرای اهداف سال 2017 نباید فراموش شود و در موضوعات فرهنگی، همفکری و استفاده از ظرفیت نخبگان، صاحبان اندیشه و افراد تاثیرگذار باید مورد توجه باشد.

رشیدیان تصریح کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری در زمینه مشهد 2017 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد برگزار می‌شود و ساختار کلی و دستور کاری به عنوان سند بالا دستی در اختیار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد که باید طبق آن عمل کنند.

وی بیان کرد: انتخاب مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی توسط سازمان آیسسکو فرصتی مغتنم برای نشان دادن چهره اسلام واقعی از شهر امام رئوف و مهربانی‌ها است.

برچسب‌ها

پخش زنده