با انجام توافق و تاکید مجدد برخی خودروسازان خارجی بر ورودشان به بازار ایران، فعالان بازار خبر از کاهش اندک نرخ برخی مدل‌های خودرو می‌دهند و بر این باورند که طلسم افزایش قیمت خودرو خواهد شکست.

بازار خودرو پس از توافق/ قیمت خودروهای داخلی در بازار
به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر، اگرچه خودروسازان خارجی همه چیز را برای ورودشان به بازار ایران بر روی توافق هسته‌ای بنا کرده بودند، اکنون با رسیدن به توافق، برخی از آنها اعلام کرده اند که به زودی هیئت‌های تجاری را برای ورود به بازار بکر ایران، روانه خواهند کرد و بر این اساس، بازار خودرو هم که مدتها در انتظار تاثیرات حضور خارجی‌ها در صنعت خودروی ایران بود، به این اعلام به سرعت واکنش نشان داد؛ به نحویکه از دو- سه روز گذشته که احتمال اعلام توافق پررنگ شده بود، بازار خودرو واکنشی به آن را آغاز کرده بود.

در این میان آنگونه که فعالان بازار می‌گویند برخی از مدل‌های قدیمی که در بازار ایران سالها بود حضور داشتند، با کاهش شدید قیمت مواجه شده‌اند و همین امر، اولین واکنش به توافق بوده است. از سوی دیگر آنها بر این باورند که تا زمانی که خبرهای خوبی از خودروسازان داخلی بابت آغاز همکاریشان با خودروسازان خارجی به گوش نرسد، بازار همچنان در رکود و البته اندکی با فروش بیشتر خودروها، به کار خود ادامه خواهد داد.

یکی از نمایشگاه داران اتومبیل در گفتگو با خبرنگار مهر، خبر از مراجعه بیشتر مردم برای فروش خودروهای مدل قدیمی خود به بازار می‌دهد و بر این باور است که مردم به امید ارزانی خودرو پس از ورود خارجی‌‌‌ها هستند، در حالیکه به نظر می‌رسد قیمت کاهشی نداشته باشد، اما این جو روانی بر بازار چند روز است که حاکم شده است. بر این اساس باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده، چه سرنوشتی برای بازار خودرو رقم خواهد خورد.

جزئیات قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار 

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰میلیون تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۳ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۹ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۷ میلیون تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۳ میلیون تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

برچسب‌ها

پخش زنده