رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با اشاره به اینکه کمتر از شش روز تا پایان فرصت تسلیم الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی مودیان باقی مانده است، گفت: مودیان با استفاده از اینترنت می توانند به طور شبانه روزی وارد سامانه سازمان امور مالیاتی شوند و پس از انجام مراحل، کد رهگیری دریافت کنند.

آغاز شمارش معکوس تسلیم اظهارنامه مالیاتی / امکان تسلیم الکترونیکی در ایام تعطیل
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین بنی صفار در گفت وگویی، افزود: تا روز پنجشنبه تعداد اظهارنامه های دریافت شده در سامانه الکترونیکی به 2 میلیون و 800 هزار فقره رسید که مجموع آن باید تا پایان مهلت به 5 میلیون فقره افزایش یابد.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه 200 هزار مودی در سامانه الکترونیکی ثبت نام و مراحل ارائه اظهارنامه را تکمیل می کنند، گفت: این تعداد در روزهای پایانی سه تا چهار برابر افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: ارائه اظهارنامه ها در 24 ساعت با استفاده از اینترنت امکان پذیر است اما برای پاسخ به پرسش ها و رفع مشکلات مردم؛ همه ادارات امور مالیاتی، کافی نت ها و دفاتر پیشخوان دولت در استان تهران و کشور به جز روز عید فطر فعالیت می کنند.

بنی صفار با تاکید بر اینکه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ساعت 24 سی و یکم تیر و به استناد قانون غیرقابل تمدید است، گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی شاهد ازدحام و شلوغی مراجعه ها به سامانه خواهیم بود؛ مودیان کار را به ساعت پایانی موکول نکنند.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران خاطرنشان کرد: پس از عید فطر و در سه روز پایانی مهلت تسلیم اظهارنامه ها همه ادارات امور مالیاتی در کشور تا ساعت 21 آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

بنی صفار با اشاره به اینکه تا ساعت 24 چهارشنبه 31 تیر مودیان فرصت ورود و انجام امور ثبت نام و پر کردن برگه ها را در سامانه الکترونیکی دارند، گفت: بروز مشکلات ارتباطی، نرم افزاری و سخت افزاری غیرقابل پیش بینی است، به همین علت توصیه می شود مودیان زودتر به سامانه مراجعه کنند.

وی افزود: ایام تعطیل با توجه به سبک بودن بار ترافیکی در شبکه اینترنت بهترین زمان برای ورود به سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی برای تسلیم اظهارنامه هاست.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران همچنین به مودیان مشمول مشاغل بند'ج'، توصیه کرد: از توافق سازمان امور مالیاتی با اتحادیه ها و صنوف استفاده و اظهارنامه های خود را طبق این توافق ارائه کنند.

بنی صفار افزود: این صنوف در مهلت باقیمانده صورتحساب های مالی را به استناد مدارک به درستی تنظیم کنند تا در هنگام رسیدگی دچار مشکل نشوند و به سرعت تکلیف مالیات آنها مشخص شود.

سازمان امور مالیاتی در اجرای طرح جامع مالیات امسال مراجعه حضوری مودیان به ادارات مالیات را حذف و امکان تسلیم اظهارنامه ها را با ثبت نام و دریافت کدرهگیری در سامانه WWW.TAX.GOV.IR فراهم کرده است.

بیش از 50 درصد درآمد مالیاتی کشور در سال گذشته مربوط به شهر و استان تهران است و امسال هم این استان سهم 55 درصدی از پیش بینی 75 هزار و 200 میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی سال 94 خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده