قدس آنلاین - ایلام: معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: اعتبارات دولتی جوابگوی حل تمام مشکلات استان نیست.

اعتبارات دولتی جوابگوی حل مشکلات استان ایلام نیست

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، شاپور پولادی در نشست کمیسیون زیربنایی استان ایلام با بیان اینکه بروکراسی سخت و طولانی اداری، سرمایه گذاران بخش خصوصی را خسته و دلزده کرده و مانع جذب سرمایه گذاری آنها در استان می شود، اظهارداشت: قوانین دست و پاگیر اداری باعث بی رغبتی سرمایه گذاران شده است لذا به منظور جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، باید فرآیند اعطای مجوزها از سوی دستگاه های اجرایی ساده و کوتاه شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی حل تمام مشکلات استان نیست افزود: توسعه همه جانبه استان نیازمند مشارکت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه و ظرفیت های این بخش است، بنابراین باید از کسانی که حاضر به سرمایه گذاری در استان هستند، حمایت شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام با تأکید بر اینکه مجریان طرح های اشتغالزایی و سرمایه گذاری باید در سریع ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند، خاطرنشان ساخت: در گذشته طرح های متعددی مصوب و تسهیلاتی نیز پرداخت شده اما در نهایت هیچ گونه تولید و اشتغالزایی در استان در پی نداشته و موجب هدر رفت منابع استان شده است.

شاپور پولادی با انتقاد از سرگردانی و بلاتکلیفی سرمایه گذاران در ادارات، تصریح کرد: در زمینه تصویب طرح های اشتغالزایی بایستی کار کارشناسی صورت گیرد و با کوتاه کردن روند بروکراسی اداری، زمینه جذب سرمایه گذاران در استان را فراهم کنیم.

وی بر آینده نگری مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در زمینه تصویب طرح ها تأکید کرد و یادآور شد: یکی از اصلی ترین مشکلات شهر ایلام، تجمع مراکز خدماتی، رفاهی و تجاری در وسط شهر است و در تصویب طرح های اشتغال زا باید اصل تمرکز زدایی و توزیع طرح ها در مناطق مختلف شهر در نظر گرفته شود.

گفتنی است در این نشست 10 طرح اشتغالزایی مورد بررسی قرار گرفت که با موافقت اعضا، اجرای 8 طرح به تصویب رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده